joomla template

Меню користувача

Децентралізація

План впровадження реформи місцевого самоврядування передбачає, що у 2020 році функції районних державних адміністрацій зміняться. Зокрема, в подальшому вони не надаватимуть адміністративних послуг. Ці повноваження повністю перейдуть на рівень громад. Важливо, щоб переформатування райдержадміністрацій, яке вже триває, не вплинуло на якість і доступність адміністративних послуг.

Про це сказав заступник Міністра розвитку громад та територій України В’ячеслав Негода під час організованих Програмою «U-LEAD з Європою» консультацій щодо майбутнього ЦНАП районних державних адміністрацій.

В’ячеслав Негода зазначив, що існування ЦНАП районних державних адміністрацій зараз за законом є обов’язковим. «Але ми вже точно знаємо, що функції райдержадміністрацій наступного року змінюватимуться, тому маємо сформулювати чітке бачення майбутнього центрів надання адміністративних послуг, створених при РДА. Головне завдання – у цей перехідний період зберегти доступ до адмінпослуг. Також важливо вирішити питання переходу персоналу та передачі приміщень і обладнання ЦНАП з районів у громади», - сказав заступник Міністра.

Він нагадав, що Кабінет Міністрів, на виконання Указу Президента України №647/2019 «Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг», опрацьовує питання щодо запровадження нових підходів до утворення та діяльності центрів надання адміністративних послуг. Передбачається, що адміністративні послуги, які надавали обласні та районні державні адміністрації, у подальшому надаватимуться у ЦНАП органів місцевого самоврядування на засадах співфінансування державою. Також має бути скасована норма обов’язкового утворення ЦНАП при районних державних адміністраціях.

«Зараз ми разом з колегами з Міністерства цифрової трансформації, Міністерства юстиції, експертами Програми «U-Lead з Європою» визначаємо, як зробити процес еволюції ЦНАП РДА у ЦНАП громад максимально правильним і «безболісним» як для жителів цих територій, так і для співробітників центрів», - сказав В’ячеслав Негода.

За даними моніторингу Мінрегону, в Україні створено 435 ЦНАП при райдержадміністраціях. У Міністерстві цифрової трансформації повідомили, що 310 з цих ЦНАП наступного року мають перейти під юрисдикцію органів місцевого самоврядування, тобто до громад.

Розповідає Олексій Матюшенко, голова Гадяцької райдержадміністрації (Полтавська область). 

За останні кілька років в Україні реалізовується більше сотні реформ. Однією із найуспішніших визнано реформу децентралізацї. Передача повноважень і фінансових ресурсів від центральних органів влади до місцевого самоврядування дозволила робити якісним і комфортним життя людей у громадах.

До 2014 року уряди виступали за централізацію влади. Ми знаємо, як було важко розвивати міста, будувати дороги, проводити надважливі реформи. Ще п'ять років назад система державної влади була занадто централізована. Повноваження і кошти забирали від людей і концентрували у Києві. За п'ять років в країні вдалося реалізувати перший етап реформи децентралізації. За цей час сформовано близько тисячі спроможних громад, місцеві бюджети відчутно зросли, а у власність громад передано землі сільськогосподарського призначення, що стали давати прибуток місцевим громадам. Зараз наша основна задача — забезпечити незворотній процес реформування та закріпити ті результати, які ми маємо.

Реформа децентралізації успішно діє й на Гадяччині. Нині в районі вже створено 4 об’єднані територіальні громади.

Новостворена Краснолуцька ОТГ об’єднала 5 сільських рад, загалом — 18 населених пунктів. Поштовхом для об’єднання став успішних досвід інших громад. Зміни тут почалися зі створення місцевої пожежної частини. До слова, в громаді налагоджена тісна співпраця з місцевими фермерськими господарствами. А діючі нафтогазові свердловини дозволять одержувати рентні платежі, які суттєво зростуть після об’єднання. Отже, є всі передумови для того, щоб нова громада успішно жила і розвивалася.

Відносно ж раніше створених громад, то їх досягнення, на сьогодні більш ніж вагомі. Для розуміння, після об’єднання бюджети ОТГ зросли більш, ніж в 4 рази! Основні статті доходу — це земельний податок і оренда землі, інші види оподаткування та рента. Згідно закону, 60% податків з доходів фізичних осіб надходить саме в бюджети ОТГ. Громади мають власні відділи освіти та комунальні підприємства. Маючи достатні фінансові ресурси, вони реалізують важливі соціальні програми, наприклад такі, як місцеві стимули для медпрацівників, оздоровлення та відпочинок дітей, шкільне молоко, адресна допомога при народженні дитини, нові стимули для молоді, “Питна вода” та фінансової підтримки житлово-комунального підприємства. Також самостійно вирішують питання пільгового перевезення громадян.

На мою думку, на сьогодні серед головних завдань для ОТГ — привабити інвесторів. Проекти грандіозні: відкриття сонячної електростанції, мобільного офісу для завантаження зерна у залізничні вагони, консервного заводу, ферм, елеватора, швейного цеху, пелетного заводу, а також вирощування малини та «енергетичної» верби. Залучення інвестицій і реалізація цих проектів дозволить збільшити суму податків до місцевого бюджету і створити нові робочі місця для жителів громади.

Децентралізація дала нові, вкрай важливі інструменти та ресурси для розвитку Гадяччини. Переконаний, що майбутнє — за об’єднанням. Це відкриває просто такі унікальні можливості для розвитку територій і створення комфортних умов для життя людей!


Понеділок, 11 листопада 2019, 08:49

Переваги створення ОТГ

Децентралізація – це передача значних повноважень та бюджетів від державних органів органам місцевого самоврядування. Місцеве самоврядування – це коли мешканці в містах, селах, селищах самі вирішувати більшість важливих питань, самі відповідають за шкільну і дошкільну освіту, охорону здоров’я первинного рівня, заклади культури, благоустрій.

Таким чином, головна задача децентралізації та об'єднання громад – віддати право самостійно вирішувати найважливіші місцеві питання мешканцям міст, сіл та селищ. Реформа покликана створити систему, за якої органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зможуть ефективно здійснювати покладені на них функції, а громаднам самим вирішувати через вибори, як буде розвиватися їх край.

Переваги ОТГ

  • ефективне управління, адже більше населення регіону передбачає конкуренцію серед кандидатів на посади та відповідно можливість обрати більш кваліфікованих очільників;
  • у разі об’єднання змінюється штатна структура і можливе більш раціональне використання кадрового ресурсу та прийняття більш зважених рішень для всього регіону;
  • завдяки новій бюджетній політиці об’єднані громади отримують додаткові фінансові ресурси для розвитку інфраструктури – на баланс ОТГ переходять об’єкти соціальної інфраструктури, на розбудову якої громада отримує прямі цільові субвенції;
  • краща організованість та прозорість управління зроблять громади привабливими для інвесторів, що забезпечить економічний розвиток та нові робочі місця тощо.


Досягнення п’ятьох територіальних громад Черкащини висвітлили у новому випуску «Книги успіхів». Своїми досягненнями ділилися Білозірська, Леськівська ОТГ Черкаського району, Жашківська ОТГ, Степанецька,Таганчанська ОТГ Канівського району, Канівська ОТГ та місто Умань.

Детальніше про це читайте у Додатку.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Наступна > Кінець >>
Сторінка 1 з 9