joomla template

Меню користувача

Інформує податкова інспекція

Першого кварталу поточного року від Черкаської області до бюджетів всіх рівнів надійшло майже 3 млрд. грн. податків, зборів, платежів. Це на півмільярди гривень більше, ніж відповідного періоду минулого року.

Збір до державного бюджету України становить за звітний квартал майже 1,4 млрд. гривень.

На розвиток місцевих громад Черкаської області надійшло понад 1,5 млрд. гривень. Поставлені міськими та районними радами завдання перевиконано, додатково надійшло 66,7 млн.грн. У порівнянні з першим кварталом минулого року надходження більші на 228 млн. гривень.

Також перераховані і одразу спрямовані на забезпечення пенсійного страхування та виконання державних соціальних виплат 1,5 млрд.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Додаткові надходження кварталу становлять 231 млн. гривень.

Головне управління ДФС у Черкаській області дякує платникам за сумлінне виконання зобов’язань, що є свідченням патріотизму і вкладом у розвиток нашої країни та області.

Загалом в Україні за перший квартал 2019  року до зведеного бюджету зібрано 296,8 млрд грн. Це на 14,2 відс., або на 37 млрд грн більше відповідного періоду минулого року. До державного бюджету зібрано 236,9 млрд грн., що на 13,4 відс., або на 28 млрд. гривень більше за відповідний період минулого року. До місцевих бюджетів надійшло 59,9 млрд.грн платежів, що на 17,6 відс., або на 9 млрд. грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

Надання адміністративних послуг є одним з найважливіших завдань у взаємовідносинах  органів Державної фіскальної служби з платниками податків.

За січень-березень 2019 року Центрами обслуговування платників Смілянського управління (далі - ЦОП) було надано  10 742  адміністративні послуги.

У зазначеному періоді видано 4 582 довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

Видано довідок 4 240 довідок з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків

Видано довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами Державної фіскальної служби України  113  платникам.

За реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій,  книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок до ЦОП звернулося 530 суб’єктів підприємницької діяльності.

Стати платниками єдиного податку виявили бажання 332 суб`єктів підприємницької діяльності; надано 392  послуг з реєстрації  книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку.

Співробітниками ЦОП протягом січня-березня 2019 року надано 2 955 консультацій з питань податкового законодавства, отримано та відпрацьовано 4 366 одиниці вхідної кореспонденції, прийнято та внесено до бази даних  20 985  форми податкової звітності.

Останній місяць деклараційної кампанії – 2019

За три місяці жителі Черкаської області подали 9179 декларацій про майновий стан і доходи, отримані у 2018 році. Це на 216 більше, ніж за аналогічний період минулого року. Задекларовано загальний дохід за 2018 рік у сумі – 553,4 млн.грн., що на 203 млн.грн. більше, ніж протягом трьох місяців минулого року.   Громадянами самостійно визначено до сплати в бюджет понад 20 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 7,4 млн.грн. більше ніж у січні-березні 2018 року. Сума військового збору до сплати становить – 2,5 млн.грн, що на 423 тис.грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Вже 34 особи задекларували доходи у сумі понад 1 млн. грн. – на 12 більше, ніж за три місяці торік. З їх числа – 10 жителів обласного центру, по 3 з Черкаського, Звенигородського та Монастирищенського районів, по 2 із Сміли, Тальнівського, Христинівського, Лисянського та Шполянського районів та по одному з Умані, Золотоноші, Корсунь – Шевченківського, Лисянського, Чорнобаївського районів.

Податкову знижку до повернення задекларували 2154 особи (на 555 більше, ніж торік) – до повернення підлягає 5 млн.грн. ПДФО.

2 травня 2019 року – граничний термін подання декларації про доходи за 2018 рік для громадян, які зобов’язані декларувати доходи та осіб, що провадять незалежну професійну діяльність та 31 липня 2019 року – граничний термін сплати такими декларантами визначених у декларації податку і збору.

Звертаємо увагу, до граничного терміну подання декларації залишилося відсьогодні 15 робочих днів. 29 та 30 квітня – вихідні і центри обслуговування платників не працюватимуть.

Нагадуємо, обов’язок щодо подання податкової декларації виникає при отриманні протягом 2018 року доходів

від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями на загальній системі (за 2018 рік термін подання декларації сплинув 11.02.2019);

від провадження незалежної професійної діяльності;

від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених Податковим кодексом України;

у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування;

у вигляді іноземних доходів;

від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування);

у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує за 2018 рік 881 грн., крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II Податкового кодексу України;

у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах;

у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом Податкового кодексу України;

у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172 - 173 Податкового кодексу України;

у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує у 2018 році 881 грн.;

від продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за 2018 рік перевищує 186150 грн.;

отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам;

у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом 2018 року перевищує 2470 грн.;

у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, у сумі, що сукупно протягом звітного року перевищує 1861500грн.;

з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України.

Відповідно до п. 179.2. ст. 179 Податкового кодексу України обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом Кодексу;

від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до IV розділом Кодексу;

у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок.

Важливе нагадування для декларантів – 2019 та особам, які зобов’язані задекларувати доходи за 2019 рік наступного року! – як правильно перераховувати ПДФО та військовий збір. Так, від цього року особа, яка зобов’язана подати декларацію, сплачує податкові зобов’язання по кодах платежу:

«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Особа, яка відповідно до розділу IV Податкового кодексу України зобов’язана сплатити податок, але звільнена від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо) сплачують по коду платежу:

«11010501» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

«11011000» – «військовий збір».

Вказане діє і для декларантів – 2019 та особам, які зобов’язані задекларувати доходи за 2019 рік

Реквізити рахунків для перерахування податку і збору: http://ck.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ – для платників Черкаської області, по Україні:  sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki

Дізнатися про сервіс ДФС «Автозаповнення Декларації на основі даних ДФС»: goo.gl/QcZjwV та про отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків: goo.gl/4G42tb

Прочитати про терміни подання декларації про доходи: goo.gl/MwbnJU Прочитати про особливості перерахування декларантами податкових зобов’язань: goo.gl/3dDYfx відповідальність декларантів: https://is.gd/fBR9oH тези виступу в.о. начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Черкаській області Володимира Жавріда «Навіщо декларувати доходи»: https://is.gd/9mJeo6

Прочитати коментар «Порядок оподаткування та декларування доходів особою, яка здає в оренду майновий пай іншій фізичній особі»: http://ck.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/374537.html

Завтра вийде нагадування – коментар головного управління ДФС в області про необхідність та особливості декларування доходів від продажу 2018 року власної сільгосппродукції та продукції тваринництва; від здачі в найм (піднайм) житла, койко-місця, частини житла, а також репетиторів, аніматорів, організаторів свят, людей творчих професій (музики, актори, художники, танцівники, журналісти, фотографи, перекладачі тощо), блогерів, осіб, які надають побутові послуги, нянь, доглядальниць та ін.

Вівторок, 26 березня 2019, 15:23

Перший мільярд гривень єдиного внеску

На сьогодні надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від платників Черкаської області перетнули мільярдну позначку та склали 1 024 млн.грн. Це на 42 млн.грн. більше, ніж за І квартал 2018 року. За перший квартал очікується надходження 1,2 млрд. гривень єдиного внеску – на понад 200 млн.грн. більше, ніж за три місяці минулого року.

Як раніше повідомлялося, за перший квартал очікується збір до державного бюджету у сумі понад 1,3 млрд. грн. податків, до місцевих надійде 1,5 млрд.грн.

У зв’язку з численними запитаннями та із значною сумою боргу з єдиного внеску нагадуємо про порядок справляння ЄСВ фізичними особами – підприємцями, особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерського господарства у 2017-2019рр.

Так, починаючи з 1 січня 2017 року сума єдиного внеску фізичних осіб – підприємців та самозайнятих осіб не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2017 році – 704 грн. на місяць, у 2018 році 819,06 грн. на місяць та у 2019 – 918,06 грн. на місяць) та більшою за максимальну величину бази нарахування єдиного внеску (у 2017 році: з 1 січня 40000 грн.; з 1 травня 42100 грн.; з 1 грудня 44050 грн.; у 2018 році 55845 грн. та у 2019 – 62595 грн.).

З 1 січня 2018 року на загальних підставах не менше за 819,06 грн. на місяць сплачують ЄСВ фізичні особи – підприємці віднесені до першої групи платників єдиного податку (у 2017 році вони мали право сплачувати половину від мінімального страхового внеску) та члени фермерського господарства. Від минулого року термін сплати внеску для фізичних осіб – підприємців, осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність та членів фермерських господарств – щокварталу.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Обов'язки платників єдиного внеску виникають у ФОП, у т.ч. які обрали спрощену систему оподаткування, членів фермерського господарства та осіб які провадять незалежну професійну діяльність з дня їх державної реєстрації/ з початку провадження діяльності та припиняються після державної реєстрації закриття (припинення) ФОП/припинення відповідної діяльності. При цьому сплата внеску проводиться за місяць, у якому відбулася така реєстрація/припинення. За несплату, несвоєчасну сплату єдиного внеску передбачено застосування штрафних санкцій, пені та адміністративна відповідальність. Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ не передбачено. Заборгованість не підлягає списанню. Особа, яка має борг з ЄСВ, обмежена у доступі до соціальних гарантій, позбавляється відпустки, лікарняного, страхування від нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань, допомоги у разі втрати роботи, субсидій, пенсії.

Платники внеску, які протягом року або двох років не сплачували ЄСВ за себе, зараз сплатять у рази більше – разом із штрафом та пенею.

Звільнення від сплати єдиного внеску за себе передбачено:

– у 2017 році для ФОП, якщо вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу;

– у 2018 – 2019 рр. для ФОП та членів фермерського господарства, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Не передбачено звільнення від сплати єдиного внеску для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

 

 Інформаційно – роз’яснювальні заходи для платників

на 21 – 27 березня

Рекомендуємо черкащанам долучитися до заходів, які відбудуться у березні у прес-центрі газети «Нова Доба» і дізнатися вичерпну інформацію про важливість своєчасної сплати ЄСВ, перебіг деклараційної кампанії, необхідність постановки на податковий облік самозайнятими особами, зокрема адвокатами, про особливості продажу алкогольних напоїв та проведення касових операцій у 2019 році, а також про роботу ДФС спільну з іншими контролюючими органами.

21 березня відбудуться два заходи за участі ДФС. Об 11-00 год. черговий інформаційно – роз’яснювальний захід – спеціальна гаряча лінія «Що треба знати про справляння ЄСВ». Питання для висвітлення приймаються на адресу ДФС Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду та адресу «Нової Доби» Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Нагадуємо, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Обов'язки платників єдиного внеску виникають у ФОП з дня їх державної реєстрації та припиняються після державної реєстрації закриття (припинення) ФОП. При цьому сплата внеску проводиться за місяць, у якому відбулася така реєстрація/припинення. За несплату, несвоєчасну сплату єдиного внеску передбачено застосування штрафних санкцій, пені та адміністративна відповідальність. Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ не передбачено. Заборгованість не підлягає списанню. Особа, яка має борг з ЄСВ, обмежена у доступі до соціальних гарантій, позбавляється відпустки, лікарняного, страхування від нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань, допомоги у разі втрати роботи, субсидій, пенсії. Підприємці, які протягом року або двох років не сплачували ЄСВ за себе, зараз сплатять у рази більше – разом із штрафом та пенею. Оскільки «Вимога про сплату боргу (недоїмки)»  містить виключно суму боргу з ЄСВ, розмір штрафу та пені можна дізнатися лише після сплати боргу. Особа, яка змінила адресу проживання і не повідомила ДФС, позбавляє себе права на адміністративне оскарження вимоги про сплату боргу.

О 12-00 год. 21 березня відбудеться відео тренінг: «Податковий облік самозайнятих осіб».

22 березня об 11-00 год. розпочнеться інформаційно – роз’яснювальний захід головного управління ДФС у Черкаській області «Навіщо декларувати доходи». Захід відбудеться за участі заступника голови Громадської ради при головному управлінні ДФС у Черкаській області, члена регіональної ради підприємців Черкаської області Ольги Ракової та регіонального представника редакції газети «Все про бухгалтерський облік» Наталії Романової.

27 березня за участі керівництва та профільних фахівців головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області та головного управління ДФС у Черкаській області розпочнеться інформаційно – роз’яснювальний захід «Як реалізувати право на пільгу». Початок: 11-00 год. Питання для висвітлення приймаються на адресу ДФС Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду та адресу «Нової Доби» Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

На 12-00 год. 27 березня заплановано проведення відео тренінгів для підприємців «Як правильно продавати алкогольні напої» та «Розрахункові і касові операції – 2019».

Виконання бюджетів двох місяців та перспективи надходження податків за квартал

За січень – лютий п.р. від Черкаської області до бюджетів всіх рівнів надійшло майже 2 млрд. грн. податків, зборів, платежів. З них 343 млн. гривень – додаткові надходження.

Збір до державного бюджету України становить за звітні два місяці 839 млн.грн.

На розвиток місцевих громад бюджети Черкаської області отримали 1,067 млрд.грн. податків. Поставлені міськими та районними радами завдання перевиконано, додатково надійшло 55,2 млн.грн. У порівнянні з минулим роком надходження більші на 170,5 млн. гривень.

У кошик пенсійного фонду спрямовано за два місяці 794 млн.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Додаткові надходження за рік становлять 147 млн. гривень.

За перший квартал очікується збір до державного бюджету у сумі понад 1,3 млрд. грн. податків, до місцевих надійде 1,5 млрд.грн. Надходження єдиного внеску також перевищать мільярд гривень.

Головне управління ДФС у Черкаській області дякує платникам за сумлінне виконання зобов’язань, що є свідченням патріотизму і вкладом у розвиток нашої країни та області.

Загалом в Україні у січні – лютому 2019 року надходження (збір) до загального фонду державного бюджету по платежах, що контролюються ДФС, склали 129,8 млрд.грн. Це на 9,4 млрд грн, або на 7,8 відс. перевищує відповідний показник січня – лютого 2018 року. До місцевих бюджетів надійшло 40,4 млрд. грн. платежів, що на 22,6 відс., або на 7,5 млрд. грн більше, ніж торік за два місяці.

 

Основні дати Деклараційної кампанії – 2019 та відповідальність за неподання декларації про доходи

Відсьогодні до настання граничного терміну подання декларації про доходи для громадян, які зобов’язані задекларувати доходи та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – 29 робочих днів

Нагадуємо про основні дати деклараційної кампанії – 2019:

11 лютого

– граничний термін подання декларації для фізичних осіб – підприємців на загальній системі (протягом звітного року отримували дохід виключно від підприємницької діяльності на загальній системі; провадили незалежну професійну діяльність та одночасно здійснювали підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування; протягом звітного року отримали ще й інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи як громадяни (дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм); інвестиційний прибуток; дохід від успадкованого чи отриманого у дарунок майна і т.д.); протягом звітного року здійснили перехід зі спрощеної системи оподаткування на загальну та отримали дохід виключно від підприємницької діяльності)

21 лютого

– граничний термін сплати податкових зобов'язань з ПДФО та військового збору, зазначених у податковій декларації про майновий стан і доходи, поданої по строку 11.02.2019

2 травня

– граничний термін подання декларації для громадян, які зобов’язані декларувати доходи та самозайнятих осіб

31 липня

– граничний термін сплати податкових зобов'язань з ПДФО та військового збору, зазначених у податковій декларації про майновий стан і доходи, поданої по строку 02.05.2019

31 грудня

– граничний термін подання декларації для реалізації права громадян на податкову знижку за 2018 рік

Звертаємо увагу на відповідальність за неподання декларації та несплату податкових зобов’язань та пропонуємо 7 питань – відповідей за темою з бази «ЗІР», категорії  103.28, 132.05, 132.06.

1. За неподання або несвоєчасне подання декларації про майновий стан і доходи – штраф від 51 грн. до 136 грн.

Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, -    тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 136 грн.). Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

2. За несвоєчасну сплату визначених у декларації податкових зобов’язань – штраф від 10% до 20% суми до сплати

За несплату узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи у строк до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

–    при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Крім того, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.

Фізична особа, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму військового збору, зазначену в поданій нею податковій декларації, подання якої є обов’язковою.

3. За неведення декларантом Книги обліку доходів і витрат – штраф від 51 грн. до 136 грн.

Відповідно до п.п. «а» п. 176.1 ст. 176 розд. IV Податкового кодексу України платники зобов’язані вести облік доходів і витрат в обсягах, необхідних для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, у разі якщо такий платник податку зобов’язаний відповідно до розд. IV Кодексу подавати декларацію або має право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку.

Форма Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу та Порядок ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2017 №591. Не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн. до 136 грн.). Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

4. ДФС може нарахувати особі податкові зобов’язання за даними ф. 1ДФ

У разі неподання платником податків в установлений термін податкової декларації про майновий стан і доходи (якщо таке подання є обов’язковим), ДФС на підставі наявної податкової інформації за результатами документальної позапланової перевірки має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податку.   При цьому, у відповідності до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України до платника податків застосовується фінансова відповідальність (штраф у розмірі 25% або 50% суми донарахованого податкового зобов’язання) та до ст.164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення – адміністративна відповідальність.

5. ДФС може нарахувати особі зобов’язання з військового збору, якщо особа не сплатила збір до нотаріального оформлення договору купівлі-продажу нерухомого (рухомого) майна та не задекларувала доходи

У разі несплати фізичною особою військового збору до нотаріального оформлення продажу нерухомого (рухомого) майна, вона зобов’язана відобразити дохід від продажу майна в податковій декларації та сплатити, зазначену в ній суму податкового зобов’язання.  Якщо фізична особа відобразить дохід в декларації та сплатить, зазначену в декларації, суму податкового зобов’язання, то відповідальність до неї застосовуватись не буде.   Водночас у разі не подання в установлений законом строк податкової декларації ДФС має право проводити документальні позапланові перевірки і зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо, зокрема платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію.  У разі якщо ДФС самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків, то це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25% суми визначеного податкового зобов’язання. Крім того, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

6. Не штрафуватиметься орендодавець, який не сплачував щокварталу податків при отриманні доходу від надання в оренду нерухомого майна орендарю – фізичній особі

Враховуючи те, що сума податку на доходи фізичних осіб, яка сплачується фізичною особою – орендодавцем щоквартально, не є узгодженою (оскільки податкове зобов’язання буде вважатись узгодженим тільки на підставі річної податкової декларації), то відповідальності за порушення строків сплати не передбачено. Аналогічно і щодо військового збору.

 

7. Нерезидент, який самостійно здає в оренду власну нерухомість ухиляється від сплати податків

Нерухомість, що належить фізичній особі - нерезиденту, надається в оренду виключно через фізичну особу - підприємця або юридичну особу - резидента (уповноважених осіб), що виконують представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковим агентом стосовно таких доходів. Нерезидент, який порушує норми цього пункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податку на доходи фізичних осіб і військового збору.  За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна.

 

Прочитати про сервіс ДФС «Автозаповнення Декларації на основі даних ДФС»: goo.gl/QcZjwV та про отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків: goo.gl/4G42tb

 

Як порахувати податки із заробітної плати: 9 простих прикладів

Корисна інформація для роботодавців – як правильно рахувати податки із заробітної плати та єдиний внесок і які документи вимагати у працівника для підтвердження права на пільги.

Корисна інформація для працівників –  як перевірити, скільки отримає «на руки» особа, що працює повний місяць, на умовах неповного робочого часу, за договором ЦПХ, та/або має податкову пільгу, після вирахування податків із заробітної плати. В яких випадках пільговик, який отримує зарплату понад 2690 грн. на місяць, може реалізувати право на пільгу. І ще: сума ЄСВ не вираховується із зарплати працівника, внесок за ставкою 22% нараховує і сплачує роботодавець.

Законом України від 23.11.2018 №2629-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2019 рік» встановлено мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі з 1 січня 4173 гривні; у погодинному розмірі з 1 січня – 25,13 гривня, прожитковий  мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2019 року 1921 гривня, з 1 липня - 2007 гривень, з 1 грудня 2102 гривні.

Податкова соціальна пільга становить у 2019 році для будь-якого платника  960,50 грн. Розмір підвищеної податкової соціальної пільги: 150% ПCП = 1440,75 гpн; 200% ПCП = 1921 гpн.

Граничний розмір зарплати, до якої застосовується податкова соціальна пільга, у 2019 році дорівнює 2690 грн. Вказаний граничний розмір зарплати для застосування пільги залишається незмінним у 2019 році і діятиме до 31 грудня п.р. включно.

Приклад 1. Працівникові нараховано за повний відпрацьований місяць 4173 грн. – мінімальну зарплату. Податкова соціальна пільга до такої заробітної плати не застосовується, оскільки вона  більша за граничний розмір доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу 2690 грн.)

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб:  4173 Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 751,14 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 4173 Х 1,5% (ставка військового збору) = 62,60 грн.

Утримання з заробітної плати = 813,74 грн. (751,14 грн. + 62,60 грн.)

До виплати працівникові – 3359,26 грн. (4173 грн. – 751,14 грн. – 62,60 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4173 Х 22 % = 918,06 грн.

Приклад 2. Працівникові (самотня мати, яка виховує двох неповнолітніх дітей) нараховані за повний відпрацьований місяць 4173 грн. Вона повідомила в заяві роботодавцю про те, що має право на підвищену 150%-ову податкову соціальну пільгу згідно пп. а) п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України), та додала відповідні документи.  При визначенні граничного рівня доходу, який у даному випадку дає право на отримання податкової соціальної пільги слід керуватись абз.2  п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу, згідно якого граничний розмір доходу для самотньої матері, визначається як добуток суми у 2690 грн. та відповідної кількості дітей. Отже, для самотньої матері розрахункова межа для нарахування ПСП складатиме 5380 грн. (2690 Х 2), а податкова соціальна пільга складатиме 2881,50 грн. (1440,75 Х 2).

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб:  (4173 – 2881,50) Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 232,47 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 4173 Х 1,5% (ставка військового збору) = 62,60 грн.

Утримання = 295,07 грн. (232,47 грн. + 62,60 грн.)

До виплати працівникові – 3877,93 грн. (4173 грн. – 232,47 грн. – 62,60 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4173 Х 22 % = 918,06 грн.

Приклад 3. Працівникові (мати, яка виховує двох неповнолітніх дітей, одна з яких – особа з інвалідністю) нараховані за повний відпрацьований місяць 4173 грн. Вона повідомила в заяві роботодавцю про право на 100%-ову податкову соціальну пільгу на одну дитину та на підвищену 150%-ову податкову соціальну пільгу на дитину-інваліда, згідно п.п. 169.1.2 та пп. б) п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, та додала відповідні документи.  При визначенні граничного рівня доходу, який у даному випадку дає право на отримання податкової соціальної пільги слід керуватись абз.2  п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу: граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги для матері, яка виховує двох дітей, одна з яких є інвалідом,  визначається як добуток суми в 2690 грн. та відповідної кількості дітей. Отже, для матері, яка має двох неповнолітніх дітей, одна з яких – особа з інвалідністю, розрахункова межа для нарахування ПСП складатиме 5380  грн. (2690 Х 2), а податкова соціальна пільга складатиме 2401,25 грн. (960,50 грн. + 1440,75 грн.), оскільки пп. 169.3.1 ст. 169 ПКУ передбачено застосування основної та підвищеної соціальної пільги одночасно.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (4173 – (960,50+1440,75)) Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 318,92 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 4173 Х 1,5% (ставка військового збору) = 62,60 грн.

Утримання = 381,52 грн. (318,92 грн. + 62,60 грн.)

До виплати працівникові – 3791,48 грн. (4173 грн. – 318,92 грн. – 62,60 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4173 Х 22 % = 918,06 грн.

Приклад 4. Працівникам – чоловіку і дружині, які працюють у одного роботодавця та виховують трьох дітей віком до 18 років нараховано за повний відпрацьований місяць 7000 грн. та 4173 грн. відповідно. Оскільки згідно із абз.2  п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги збільшується до відповідної кількості дітей тільки одному з батьків, подружжю потрібно визначитись, хто саме буде використовувати право на податкову соціальну пільгу і збільшену розрахункову межу доходу, про що зазначити в поданій роботодавцю заяві. Заяву та документи про право на пільгу вони подали і про право на збільшення розрахункової межі доходу заявив чоловік/батько, який отримує більшу зарплату.

Отже,

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб:  (7000 – (960,50 Х 3 дітей)) Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 741,33 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 7000 Х 1,5% (ставка військового збору) = 105 грн.

Утримання = 846,33 грн. (741,33 грн. + 105грн.)

До виплати працівникові – 6153,67 грн. (7000 грн. – 741,33 грн. – 105 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 7000 Х 22 % = 1540 грн.

Оскільки заробітна плата дружини/матері 4173 грн. – більша за 2690 грн., вона не має право на застосування ПСП. Утримання становлять 813,74 грн.; «на руки» – 3359,26 грн. (4173 грн. – 813,74 грн.)

Розглянемо альтернативу – в заяві про право на збільшення розрахункової межі доходу заявила дружина/мати, яка отримує зарплату у 4173 грн.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб:  (4173 – (960,50 Х 3 дітей)) Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 232,47 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 4173 Х 1,5% (ставка військового збору) = 62,60  грн.

Утримання = 295,07  грн. (232,47 грн. + 62,60  грн.)

До виплати працівникові – 3877,93 грн. (4173 грн. – 232,47 грн. + 62,60 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4173 Х 22 % (ставка ЄСВ) = 918,06 грн.

Оскільки заробітна плата чоловіка/батька 7000 грн. – більша за 2690 грн., він не має право на застосування ПСП. Утримання в такому разі становитимуть 1365 грн.; «на руки» – 5635 грн.

Приклад 5. Працівник працює на умовах неповного робочого часу. За відпрацьований час йому нараховано 2650 грн. заробітної плати. В даному випадку працівник має право на загальну податкову соціальну пільгу у 960,50 грн. (оскільки заробітна плата менша за граничний розмір доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу), за умови подання відповідної заяви роботодавцю – п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб:  (2650 – 960,5) Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 304,11 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 2650 Х 1,5% (ставка військового збору) = 39,75 грн.

Утримання = 343,86 грн. (304,11 грн. + 39,75 грн.)

До виплати працівникові – 2306,14 грн. (2650 грн. – 304,11 грн. – 39,75грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4173 Х 22 % = 918,06 грн. Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 № 2464–VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якщо база нарахування єдиного внеску менше встановленого розміру мінімальної заробітної плати то єдиний внесок розраховується, як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на цей місяць, та відповідної ставки.

Приклад 6. Фізична особа надала у період з 4 по 14 березня 2019 року послуги/виконала роботу на умовах договору цивільно-правового характеру. Складений акт наданих послуг/виконаних робіт. Винагорода фізичний особі за договором цивільно-правового характеру склала 4000 грн.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб:  4000 Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 720 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 4000 Х 1,5% (ставка військового збору) = 60 грн.

Утримання = 780 грн. (720 грн. + 60 грн.)

До виплати фізичній особі – 3220 грн. (4000 грн. – 720 грн. – 60 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4000 Х 22 % = 880 грн. Єдиний внесок нараховується за ставкою 22 відс. на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

Приклад 7. Працівник звільнився  за власним бажанням 15 березня 2019 року. За відпрацьований  період (березень) йому нараховані 2500 грн. Заяву на отримання податкової соціальної пільги згідно пп.169.1.1. п.169.1. ст.169 Податкового кодексу України працівник подав роботодавцю завчасно. Податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місяця, в якому платник був звільнений з роботи. Податкова соціальна пільга у даному випадку застосовується, оскільки дохід працівника менший за граничний розмір доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (2690 грн.).

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (2500 – 960,50) Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 277,11 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 2500 Х 1,5% (ставка військового збору) = 37,50 грн.
Утримання = 314,61 грн. (277,11 грн. + 37,50 грн.)

До виплати працівникові – 2185,39 грн. (2500 грн. – 277,11 грн. - 37,50 грн.)

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 2500 Х 22 % = 550 грн. При звільненні працівника єдиний внесок нараховується за ставкою 22 відс. на фактично нараховану заробітну плату незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

Приклад 8. Працівникові – особі, віднесеній законом до другої категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, нараховані за повний відпрацьований місяць 4230 грн. Він повідомив в заяві роботодавцю про те, що має право на підвищену 150%-ову податкову соціальну пільгу згідно пп. в) пп. 169.1.3 п.169.1 ст.169 Податкового кодексу України та додав відповідні документи. Податкова соціальна пільга до такої заробітної плати не застосовується, оскільки вона  більша за граничний розмір доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу 2690 грн.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: 4230 Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 761,40 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 4230 Х 1,5% (ставка військового збору) = 63,45 грн.
Утримання = 824,85 грн. (761,40 грн. + 63,45 грн.)

До виплати працівникові – 3405,15 грн. (4230 грн. – 761,40 грн. – 63,45 грн.).

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 4230 Х 22 % = 930,60 грн.

Приклад 9. Учасника операції Об’єднаних сил (учасника АТО) прийнято на роботу  15 лютого 2019 року. За відпрацьований час йому нараховано 2690 грн. заробітної плати. Вказаній категорії працівників Податковим кодексом України не передбачено надання «підвищеного» розміру податкової соціальної пільги, але вони мають право на отримання «звичайної» податкової соціальної пільги, за умови дотримання граничного розміру заробітної плати (2690 грн.), який дає право на застосування податкової соціальної пільги та поданні відповідної заяви роботодавцю. Заява на отримання податкової соціальної пільги  учасником операції Об’єднаних сил (учасником Антитерорестичної операції) подана вчасно.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (2690 – 960,50)  Х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 311,31 грн.

2. Рахуємо військовий збір: 2690 Х 1,5% (ставка військового збору) = 40,35 грн.
Утримання = 351,66 грн. (311,31 грн. + 40,35 грн.)

До виплати працівникові – 2338,34 грн. (2690 грн. – 311,31 грн. – 40,35 грн.).

Єдиний внесок 22% - нараховує і сплачує роботодавець: 2690 Х 22 % = 591,80 грн. При прийнятті працівника на роботу єдиний внесок нараховується за ставкою 22 відс. на фактично нараховану заробітну плату незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

 

Звертаємо увагу пільговиків, які отримують дохід понад 2690 грн. на місяць, на можливість реалізації права на пільгу!

До прикладу, учасники бойових дій на території інших держав, особи з інвалідністю, учасники  операції Об’єднаних сил (АТО) які мають право, крім відповідних пільг також пільги з підстав, за якими передбачено збільшення розрахункової межі заробітної плати – утримують двох і більше неповнолітніх дітей, за домовленістю з матір’ю дітей можуть використовувати збільшений розмір розрахункової межі заробітної плати та застосовувати податкову соціальну пільгу – 960,50 грн. на кожну дитину – див. Приклад 4.

Щодо права на пільгу та його підтвердження.

Згідно п.169.2 статті 169 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого місячного доходу у вигляді заробітної плати виключно за одним місцем роботи. Якщо їх декілька, працівник самостійно обирає місце застосування податкової соціальної пільги і подає роботодавцю відповідну заяву. Пільга починає застосовуватись з дня отримання роботодавцем заяви про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Отже, працівникові треба вчасно подати заяву про застосування податкової соціальної пільги (а за наявності декількох місць роботи – обрати місце застосування податкової соціальної пільги і подати заяву) та надати відповідні документи, що підтверджують право на пільгу. Також відповідна заява і документи подаються роботодавцеві одразу після виникнення права на підвищену пільгу (пільги). В іншому випадку роботодавець пільгу не нараховує.

Перелік документів, які необхідно своєчасно, разом з відповідною заявою, надати роботодавцю для отримання податкової соціальної пільги, визначений Порядком подання документів для застосування податкової соціальної пільги,  затверджений Постановою Кабінету міністрів 29 грудня 2010 року за №1227: goo.gl/xHNXZ2


<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 3 з 173