joomla template

Меню користувача

Інформує податкова інспекція

В Офіційному віснику України № 51 6 липня п.р. опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», (далі – Наказ № 511), яким внесено зміни та доповнення до наказу Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Наказ № 435).

Наказ № 511 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування (п. 3 Наказу № 511).

Відповідно до внесених змін з 01.08.2018 Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (звітний період серпень місяць 2018 року, термін подання протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду) та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до Наказу № 435 (звітний період за 2018 рік) будуть подаватися за новими формами.

З огляду на зазначене звітність за формами Додатка 4 за звітний період :

- липень 2018 року (які подаються з 01 по 20 серпня 2018 року) подаються за формами звітності, затвердженими наказом Мінфіну № 435;

- звітність за новими формами, затвердженими наказом № 511, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 01.09.2018, тобто за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301).

Смілянська ОДПІ

 

У разі відчуження юридичною особою земельної ділянки, право власності на яку у січні поточного року перейшло до іншого власника, така юридична особа не подає до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю на поточний рік. При цьому платником земельного податку з 1 січня поточного року є новий власник земельної ділянки, який у цьому місяці набув право власності на земельну ділянку та подає податкову декларацію з плати за землю на поточний рік.

Якщо юридичною особою земельна ділянка була придбана і відчужена в одному календарному місяці поточного року, в якому право власності на земельну ділянку перейшло до іншого власника, то така юридична особа не подає до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю за місяць, в якому придбала земельну ділянку. При цьому новий власник земельної ділянки сплачує земельний податок з 1 числа місяця, в якому набув право власності на земельну ділянку, та подає податкові декларації з плати за землю за звітні періоди поточного року (у тому числі за місяць в якому набуто право власності на земельну ділянку).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 112.05).

Смілянська ОДПІ

Четвер, 26 липня 2018, 14:36

Зарплата учнів-практикантів

Згідно з вимогами Податкового кодексу оподаткуванню ПДФО підлягає будь-який дохід, нарахований (виплачений) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

При цьому відповідно до пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб — юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента — юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм.

На час виробничого навчання і практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні та нешкідливі умови праці відповідно до освітніх програм і угод між закладами освіти та підприємствами, установами, організаціями, що надають місця для проходження виробничого навчання і практики. Під час проходження виробничого навчання і практики забороняється використовувати працю здобувачів освіти для цілей, не передбачених освітньою програмою (частина друга ст. 53 Закону про освіту).

Згідно зі ст. 29 Закону № 103 підприємства, установи, організації незалежно від форм власності надають учням (слухачам) професійно-технічних навчальних закладів робочі місця або навчально-виробничі ділянки для проходження виробничого навчання чи виробничої практики відповідно до укладених із професійно-технічними навчальними закладами договорів про навчально-виробничу практику.

Типовий договір про навчально-виробничу практику та порядок надання робочих місць затверджено постановою № 992 (далі — Порядок № 992).

Згідно з п. 17 цього Порядку за фактично виконаний обсяг робіт учнями (слухачами) за період виробничого навчання та виробничої практики відповідно до виробничих завдань підприємство нараховує їм заробітну плату згідно з установленими системами оплати праці за нормами, розцінками, ставками (окладами) з урахуванням коефіцієнтів, доплат і надбавок.

Нараховані учням (слухачам) кошти переказуються для виплати на рахунок професійно-технічного навчального закладу або виплачуються їм безпосередньо підприємством не пізніше п’яти днів після виплати заробітної плати працівникам підприємства.

50 % заробітної плати, нарахованої за час виробничого навчання і виробничої практики учням професійно-технічних навчальних закладів, може бути спрямовано на рахунок навчального закладу для здійснення його статутної діяльності, зміцнення навчально-матеріальної бази, на соціальний захист учнів, проведення культурно-масової і фізкультурно-спортивної роботи (п. 18 Порядку № 992).

Питання щодо спрямування 50 % заробітної плати учнів на рахунок професійно-технічного навчального закладу для використання у зазначених цілях вирішуються ним разом з підприємством, де учні проходять виробниче навчання та виробничу практику, в кожному конкретному випадку з урахуванням наявності підстав та доцільності і обумовлюються в договорі про надання робочих місць як додаткові зобов’язання підприємства.

Отже, при нарахуванні заробітної плати учням (слухачам) професійно-технічного училища, які проходять практику на підприємстві згідно з договором, підприємство як податковий агент зобов’язане утримати із суми такого доходу ПДФО за ставкою 18 % та перерахувати його до бюджету у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу.

Смілянська ОДПІ

Протягом 7 місяців 2018 року до місцевих бюджетів Смілянського, Городищенського, Кам’янського, Корсунь-Шевченківського та Шполянського районів надійшло 5 908,7 тис.грн. податку на нерухоме майно, що більше на 2 066,8 тис. грн. ніж минулоріч. З цієї суми 5 277,2 тис.грн. сплатили юридичні особи та 631,5 тис.грн. -  фізичні особи.

Нагадаємо, платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової або нежитлової нерухомості.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку на нерухоме майно станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Обчислення суми податку з об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється органами фіскальної служби за місцем податкової адреси  власника такої нерухомості. Податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати надсилаються (вручаються) громадянам до 1 липня  поточного року. Нараховану суму податку фізичній особі необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.

У разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або встановлення розбіжностей у наявній інформації про об’єкт нерухомості, громадянам необхідно звернутися з документами на нерухомість до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують право власності фізичної особи на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) нове повідомлення - рішення.

Смілянська ОДПІ

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 2 з 140