joomla template

Меню користувача

Інформує податкова інспекція

Відповідно до ст. 10 Закону про відпустки право працівника на щорічні основну та додаткові відпустки повної тривалості у перший рік роботи настає після закінчення шести місяців безперервної роботи на підприємстві.

У разі надання працівникові зазначених щорічних відпусток до закінчення шестимісячного терміну безперервної роботи їх тривалість визначається пропорційно до відпрацьованого часу, за винятком випадків, передбачених частиною сьомою ст. 10 Закону про відпустки.

Щорічну відпустку на прохання працівника може бути поділено на частини будь-якої тривалості за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше ніж 14 календарних днів (ст. 12 Закону про відпустки).

У випадку поділу щорічної відпустки на частини матеріальна допомога на оздоровлення може виплачуватися працівникові один раз при наданні будь-якої з частин щорічної основної відпустки за заявою працівника.

Таким чином, у випадку надання працівникові щорічних відпусток до закінчення шестимісячного терміну безперервної роботи допомога на оздоровлення також може виплачуватися працівникові за його заявою.

Смілянська ОДПІ


Чи включаються до складу витрат ФОП, бухгалтерські послуги?

Платник податків зобов’язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність щодо обчислення і сплати податків та зборів (пп. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу).

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб — підприємців визначено ст. 177 Кодексу, згідно з п. 177.2 якої об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю фізичної особи — підприємця.

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою — підприємцем, установлено п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу

До зазначених витрат, зокрема, належать інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 — 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 Кодексу, до яких належать витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (пп. 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 Кодексу).

Отже, фізична особа — підприємець, яка застосовує загальну систему оподаткування, має право віднести до складу витрат виключно витрати, визначені п. 177.4 ст. 177 Кодексу.

Тобто така особа не має права віднести до складу витрат бухгалтерські послуги, надані на його користь іншим суб’єктом господарювання.

Смілянська ОДПІ

Інформація про результати роботи відділу внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Черкаській області за січень-травень

За 5 місяців п.р. відділом проведено 328 профілактичних заходів з упередження вчинення посадовими особами ДФС області та митниці корупційних правопорушень.

Розглянуто 25 звернень юридичних і фізичних осіб на можливі неправомірні дії посадових осіб ДФС області та проведено 37 службових перевірок. Як результат, двом посадовим особам винесено офіційні застереження, двом – догани, а по одинадцяти – матеріали направлені правоохоронним органам для надання правових висновків діям працівників та прийняття відповідних рішень.

За результатами розгляду матеріалів перевірок відділу внутрішньої безпеки відкрито 7 кримінальних проваджень, з яких 5 – відносно співробітників ДФС у Черкаській області щодо вчинення ними кримінальних проступків, одне – за фактом вимагання службовою особою юридичної особи приватного права неправомірної вигоди від працівника головного управління ДФС у Черкаській області та одне за фактом погроз працівникові ДФС суб’єктом приватного права.

Особі фігуранту по одному з кримінальних проваджень оголошено підозру у вчиненні кримінального правопорушення, складений обвинувальний акт та направлено матеріали до суду для прийняття відповідного рішення.

З метою недопущення проникнення до органів ДФС осіб, які раніше були засуджені за скоєння корисливих злочинів, притягнуті до адміністративної відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, осіб, які підтримують зв’язки із злочинними угрупованнями або не відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам, проведено перевірки 46 кандидатів на посади в органи  ДФС  області.

Задля забезпечення безпеки діяльності працівників структурних підрозділів ДФС в області проведено 8 перевірок пропускного режиму та 24 навчальних заходи по охороні службових приміщень.

Робота з упередження і виявлення кримінальних та адміністративних корупційних правопорушень в органах ДФС області та митниці продовжується

 

Статистика ГУ ДФС у Черкаській області: новозареєстровані платники - 2018, нові номери телефонів Смілянської ОДПІ, нагадування і найближчі «гарячі» дати

За повідомленням управління обслуговування платників ГУ ДФС у Черкаській області за чотири місяці п.р. кількість новозареєстрованих суб’єктів господарської діяльності регіону склала 2368, у т.ч. 489 юридична особа та 1879 фізична особа – підприємець. За січень – квітень  2017 року зареєструвалися 4034 платники (у т.ч. 3470 ФОП).

Водночас на 1 травня 2018 року припинений 1731 суб’єкт господарської діяльності: 160 юридичних осіб та 1936 – ФОП.  У січні – квітні 2017 року було припинено 5816 платників: 264 юридичні особи та 5552 фізичні особи - підприємці.

Станом на 1 травня в Черкаській області на податковому обліку в органах ДФС  перебувало 29341 юридичних осіб та 48354 фізичні особи – підприємці. Торік на цю дату обліковувалось 28515 юридичних осіб та 48230 ФОП.

Кількість зареєстрованих на 01.05.2018 платників у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків Черкаської області 1249493. На 1 травня 2017 року в реєстрі перебувало 1243361 осіб. Реєстраційний номер облікової картки одержав у січні – квітні 11326 громадянин України та 233 іноземних громадян (у січні – квітні 2017 відповідно 5049 та 260). За 2018 рік  внесено 13359 змін до реєстраційних даних (у січні – квітні 2017 – 12311).

Кількість зареєстрованих платників податку на додану вартість на 1 травня 2018 року становила 6218. Для порівняння: на 1 травня 2017 року платниками ПДВ були зареєстровані 6065 осіб.

Як поінформували в юридичному управлінні ГУ ДФС у Черкаській області цього року на користь фіскальної служби області у судах вирішено 127 справ на суму 46,7 млн. гривень. За результатами проведеної позовної роботи до бюджетів усіх рівнів надійшло 19,1 млн.грн., в тому числі внаслідок стягнення в судовому порядку податкового боргу – 9,6 млн.грн. та 7,5 млн. грн. від процедури банкрутства.

Оголошення, нагадування та найближчі «гарячі» дати для платників

1) Нещодавно змінено номери телефонів Смілянської ОДПІ Головного управління ДФС у Черкаській області:

Смілянська ОДПІ:

096-620-37-89 – НАЧАЛЬНИК ІНСПЕКЦІЇ

073-620-37-89 – НАЧАЛЬНИК ІНСПЕКЦІЇ

063-300-49-94 – Центр обслуговування платників (ЦОП)

095-614-79-51 – ЦОП (реквізити рахунків)

Городищенське відділення Смілянської ОДПІ:

098-429-26-05 – НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛЕННЯ

097-286-04-63 – ЦОП

097-284-89-18 – Підрозділ податків і зборів з фізичних осіб

067-703-64-77 – ЦОП (реквізити рахунків)

Кам’янське відділення Смілянської ОДПІ:

067-417-57-09 – НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛЕННЯ

068-427-70-74 – ЦОП

068-052-89-77 – Підрозділ податків і зборів з фізичних осіб

073-42-34-988 – ЦОП (реквізити рахунків)

Корсунь – Шевченківське відділення Смілянської ОДПІ:

096-433-31-44 – НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛЕННЯ

097-846-27-15 – ЦОП

067-454-76-96 – ЦОП (реквізити рахунків)

096-040-97-46 – Підрозділ податків і зборів з фізичних осіб

Шполянське відділення Смілянської ОДПІ:

067-881-21-22 – НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛЕННЯ

096-632-86-37 – ЦОП

096-632-86-29 – Підрозділ податків і зборів з фізичних осіб

096-138-83-73 – ЦОП (реквізити рахунків)

2) Платникам треба особливо уважно заповнювати в платіжних документах на перерахування податків, зборів, платежів поле «призначення платежу». При цьому слід керуватися наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів»: goo.gl/4G25r2 Звертаємо увагу, що через некоректне або невірне зазначення платником призначення платежу, можливе виникнення у такого платника податкового боргу, пені та штрафних санкцій за несплату/несвоєчасну сплату податків, зборів.

3) Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду – адреса сервісу головного управління ДФС в області для платників Черкаської області, у яких заблоковано податкові  накладні для  приймання електронних копій підтверджувальних документів (у форматі pdf. Із супровідним листом)

4) Нагадування для платників єдиного податку та осіб, які бажають застосовувати спрощену систему оподаткування з ІІІ кварталу:

15 червня – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІІ кварталу та розрахунку доходу за попередній календарний рік

20 червня – останній день подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з IІІ кварталу 2018 року.

5) 25 червня – черговий семінар Головного управління ДФС у Черкаській області для підприємців – фізичних осіб та громадян. Місце проведення заходу: актова зала будівлі головного управління ДФС у Черкаській області (м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, другий поверх). Початок: 10.00 год.

6) Особливості режиму роботи центрів обслуговування платників (ЦОП) у червні 2018 року:

30 червня 2018 року – робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13 год. 00 хв.;

24, 28, 29 червня 2018 року – вихідні дні;

23 червня 2018 року – за режимом роботи відповідних ДПІ/ОДПІ ДФС, при яких вони створені;

27 червня 2018 року – робочий день до 17 год. 00 хв.

 

Прощений банківський кредит: є податкові наслідки

Головне управління ДФС у Черкаській області в рамках правопросвітницького проекту «Я маю право!» наводить роз’яснення для осіб, які отримали додаткове благо у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором.

Так, відповідно до пп. «д» пп. 164.2.17 пп. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на рік, установленої на 1 січня звітного податкового року. 2018 року – оподатковується дохід у вигляді основної суми прощеного (анульованого) боргу (кредиту) понад 930,75 грн. (3723 Х 25%), минулого року – понад 800 грн. (3200 Х 25%).

Із суми перевищення справляється податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% (ст. 167 Податкового кодексу України) та військовий збір – 1,5% (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).

Згадаємо, що таке «додаткове благо» у розумінні Податкового кодексу України. – Згідно пп. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 Кодексу додаткові блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV Податкового кодексу України).

Варто наголосити, що оподаткуванню підлягає лише дохід у вигляді основної суми прощеного (анульованого) боргу (кредиту). Відсотки, штрафні санкції та пеня, нараховані на тіло боргу не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподаткованого доходу, відповідно і не оподатковуються.

Приклад: Особа у березні 2016 року отримала в банківській установі кредит в сумі 50000 грн. За період користування кредитом особа сплатила 27000 грн. основної суми кредиту та 4000 грн. відсотків та крім того, банк нарахував штрафні санкції і пеню за несвоєчасну сплату платежів. У березні 2018 року, до спливу трирічного терміну позовної давності банк за власним рішенням анулює суму боргу в розмірі 23000 грн. і до того ж відсотки, штрафні санкції та пеню на загальну суму 7000 грн. Про вказане рішення банк повідомив особу та повідомив ДФС у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ), ознака «126».

За нормами Податкового кодексу  України, у разі анулювання  у 2018 році кредитором основного боргу кредиту особа зобов’язана задекларувати дохід та сплатити зобов’язання з ПДФО та військового збору.

  1. Основна сума прощеного боргу – 23 000 грн.
  2. Не підлягає оподаткуванню основна сума прощеного боргу у 2018 році – 930,75 грн. (25% однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на рік, установленої на 1 січня звітного податкового року. Підстава: пп. «д» пп. 164.2.17 пп. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України)
  3. Ставка ПДФО – 18%
  4. Ставка військового збору – 1,5%
  5. Рахуємо ПДФО: (23000 – 930,75) Х 18% = 3972,47 грн.
  6. Рахуємо військовий збір: (23000 – 930,75) Х 1,5% = 331,04 грн.

Відсотки, штрафні санкції та пеня, нараховані на тіло боргу (7 000 грн.) не включаються до розрахунку оподаткованого доходу і не оподатковуються.

Згідно норм Податкового кодексу України платник, який протягом звітного (податкового) року отримав доходи зокрема у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності та у разі якщо його сума перевищує у 2018 році 930,75 грн. (у 2017 році – 800 грн.), зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня 2019 року за 2018 рік (а по строку 2 травня 2018 року – повинні були подати за 2017 рік), визначити податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору і сплатити їх.

Отже, в нашому випадку особа, яка отримала у 2018 році додаткове благо – 23 000 грн. анульованого боргу, зобов’язана до 1 травня 2019 року подати відповідну декларацію до державної податкової інспекції за місцем проживання,  відобразити оподатковуваний дохід у 22069,25 грн. та неоподатковуваний в сумі 930,75 грн. в декларації та сплатити до 1 серпня 2019 року 3972,47 грн.  ПДФО і 331,04 грн. військового збору.

Попередні роз’яснення за темою «Права платників»:

– для жінок, які самостійно виховують дітей можна прочитати: goo.gl/AuPKNY

– для багатодітних батьків: goo.gl/pVn7Uw

- для громадян – землевласників про право на пільгу: goo.gl/fKJkMG

Готується коментар  «Декретна відпустка у ФОП: дії, оподаткування, рекомендації».

Пропозиції для надання коментарів в рамках в рамках правопросвітницького проекту «Я маю право!» можна надсилати на адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

 

233 мільйони гривень податків перераховано Черкаською митницею ДФС до державного бюджету за квітень

Звітного місяця Черкаською митницею ДФС до державного бюджету України перераховано 233 млн. 475,2 тис.грн. податків і зборів. Порівняно з відповідним періодом минулого року перерахування збільшилися  на 3,1 відс. або на 7 млн. 39,9 тис. грн.

Так, звітного місяця перераховано 209,6 млн.грн. податку на додану вартість; 2,7 млн.грн. акцизного податку; 203,7 тис.грн. вивізного мита та 20 500,4 тис.грн. ввізного мита.

У квітні ц.р. наступні обсяги  оподаткованого  імпорту у порівнянні з аналогічним періодом минулого року:

-  за ваговими показниками – зменшились на 12 відс. (на 9,2 тис. тонн) та склали 68,9 тис.тонн (у квітні 2017 – 78,1 тис.тонн);

- за вартісними показниками – збільшилися на 6,4 відс. (на 62,7 млн.грн.),  збільшилися в доларовому еквіваленті на 9,5 відс. (на 3,7 млн. дол.США) та склали 1 млрд. 38 млн.грн. (39,7 млн.дол. США) – у квітні 2017 року становили 976 млн.грн., 36 млн.дол США.

 

За результатами контролю за правильністю визначення митної вартості, коду товару та країни походження до Державного бюджету України додатково перераховано:

- за напрямком визначення митної вартості 2486 тис.грн. – на 136 відс. та на 1433 тис.грн. більше, ніж за квітень 2017 року;

- за напрямком класифікації 18,9 тис.грн. – збільшення на 157 відс., або на 119,2 відс.;

- за напрямком підтвердження країни походження 23,1 тис.грн. – на  71 відс. менше, ніж за квітень 2017 року.

Загальна сума додаткових надходжень за квітень п.р. порівняно з відповідним періодом минулого року 2 млн.704,1 тис.грн., збільшення на 123,7 відс., або на 1 млн. 495,4 тис.грн.

У квітні п.р. проведено 148 митних оглядів. Виявлено 14 випадків порушення митних правил.

До відповідальності за порушення митних правил притягнуто 20 осіб, з накладенням штрафів на суму 162 тис.гривень.

До державного бюджету України від правоохоронної діяльності митниці перераховано 61 тис.грн. адміністративних штрафів.

Станом на 1 квітня 2017 року на обліку у митниці перебувало 1887 учасників зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД). У квітні стали на облік 18 учасників, а з початку року – 88. З загальної кількості 249 здійснювали зовнішньоторгівельні операції звітного місяця ц.р. Також у квітні здійснювали  зовнішньоторгівельні операції 138 учасників ЗЕД, що знаходяться на обліку у інших митницях.

 

Застосування «єдиного вікна» є обов’язковим при виконанні митних формальностей

Нагадуємо, що з 4 травня 2018 року для всіх суб’єктів господарювання, контролюючих органів та митниць ДФС розпочався новий етап реалізації принципу «єдиного вікна»

Перехідний 90-денний період, який було заіпроваджено в окремих місцях митного оформлення, закінчився 3 травня. Під час цього періоду допускалось добровільне, на вибір підприємства, застосування принципу «єдиного вікна» під час здійснення митного та інших державних видів контролю товарів.

Тепер виконання митних формальностей, пов’язаних із декларуванням товарів, митним та іншими державними видами контролю товарів із застосуванням принципу «єдиного вікна» є обов’язковим в усіх місцях митного оформлення.

Виключення  з цього правила становлять випадки:

- переміщення товарів транзитом;

- вивезення за межі України товарів морським, залізничним та авіаційним транспортом;

- ввезення товарів у поштових та міжнародних експрес-відправленнях.

У цих випадках ще протягом року принцип «єдиного вікна» може застосовуватися підприємствами на добровільній основі.

 

Понеділок, 11 червня 2018, 14:40

Підсумки кампанії з декларування – 2018

Підсумки кампанії з декларування – 2018

Під час зустрічі начальник Смілянської ОДПІ Мовчан Анатолій підвів підсумки кампанії «Декларування – 2018». Загальна сума задекларованих громадянами доходів склала 138,9 мільйона гривень.

Загалом мешканцями Смілянського, Городищенського, Кам’янського, Корсунь-Шевченківського, Шполянського районнів, подано 5937 декларацію про майновий стан і оходи, отримані у 2017 році, що на 439 або 108% відсотка більше, ніж у минулому році.

Структура поданих декларацій:

  • 377 декларацій було надано про доходи, отримані у вигляді спадщини або дарування на загальну суму 28,2 мільйона гривень;
  • 412 декларацій на суму 32,6 мільйонів гривень було подано податкових декларацій у вигляді продажу або обміну  рухомого або нерухомого майна;
  • з отриманих іноземних доходів подано 17 декларацій на загальну суму 5,6 мільйона гривень;
  • інші доходи задекларувало 5069 платників на суму 72,4 мільйона гривень.

За результатами деклараційної кампанії податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, складає 8,4 мільйона гривень. Сума військового збору до сплати – 0,9 мільйона гривень.

Також, доходи у розмірі понад 1мільйон гривень задекларувало 10 платників.  У порівнянні з відповідним періодом попереднього року кількість цьогорічних мільйонерів зросла на 3.

Нагадуємо платникам податків, що суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій річній декларації, необхідно сплатити до 1 серпня 2018 року. На даний час декларантами вже перераховано до бюджету 6,9 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 0,7 мільйона гривень військового збору.

Своїм правом на отримання податкової знижки скористалося 476 громадянина. Загальна сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, становить понад 945,8 тисяч гривень.

Нагадуємо, що діюче законодавство надає громадянам можливість скористатись правом на податкову знижку за 2017 рік до кінця поточного року. Консультації та фахову допомогу у заповненні декларацій можна отримати в органах фіскальної служби за місцем податкової реєстрації.

Смілянська ОДПІ

 Якщо субота робоча, а у вас відпустка припала на день, який перенесено

З метою створення сприятливих умов для відзначення святкових і неробочих днів та раціонального використання робочого часу Кабінет Міністрів України періодично приймає розпорядження щодо перенесення робочих днів.

Зазначені розпорядження мають рекомендаційний характер і дають змогу відповідним чином змінювати дні роботи, однак остаточне рішення щодо виконання чи невиконання таких рішень уряду приймає безпосередньо керівник підприємства, установи, організації.

Тому всі питання щодо перенесення робочих днів повинні вирішуватися роботодавцем самостійно шляхом видання наказу чи іншого розпорядчого документа. Роботодавці не позбавлені права з урахуванням думки трудового колективу приймати рішення про перенесення інших робочих днів, ніж ті, що рекомендовані для перенесення Кабінетом Міністрів України, або не переносити взагалі.

У разі якщо прийнято рішення про перенесення робочих днів, змінюється графік роботи підприємства, установи, організації та норма тривалості робочого часу в місяцях, у яких передбачено перенесення робочих днів.

Відповідно всі дії щодо надання відпусток чи виходу на роботу мають здійснюватися на підставі прийнятого на підприємстві рішення про перенесення робочих днів, тобто за графіком роботи підприємства.

Отже, якщо робочий день за 29.06.2018 р. було перенесено наказом керівника на суботу 23.06.2018 р., працівник має працювати в цю суботу, оскільки за графіком роботи вона є робочою.

При цьому відсутність працівника на роботі у зазначений робочий день без поважної причини може розглядатися як прогул.

Смілянська ОДПІ

ГУ ДФС у Черкаській області інформує про реорганізацію територіальних органів ДФС

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» та наказу Державної фіскальної служби України від 10 травня 2018 №300 «Про реорганізацію територіальних органів ДФС у Черкаській області» в області передбачено реорганізувати державні податкові інспекції Головного управління ДФС у Черкаській області шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до Головного управління ДФС в області.

Реорганізуються:

Державна податкова інспекція у м.Черкасах;

Звенигородська об’єднана ДПІ;

Золотоніська об’єднана ДПІ;

Смілянська об’єднана ДПІ;

Уманська об’єднана ДПІ;

Черкаська об’єднана ДПІ.

Наказом Державної фіскальної служби України №300 призначено голів комісій з реорганізації вказаних державних податкових інспекцій. Голова комісії з реорганізації ДПІ у м.Черкасах – Коваленко Олександр Анатолійович; голова комісії з реорганізації Звенигородської об’єднаної державної податкової інспекції – Бистрова Ірина Леонідівна; голова комісії з реорганізації Золотоніської об’єднаної державної податкової інспекції – Миргородська Антоніна Дмитрівна; голова комісії з реорганізації Смілянської об’єднаної державної податкової інспекції – Мовчан Анатолій Анатолійович; голова комісії з реорганізації Уманської об’єднаної державної податкової інспекції – Сліпченко Володимир Віталійович та голова комісії з реорганізації Черкаської об’єднаної державної податкової інспекції – Приблуда Іван Миколайович.

Строк проведення реорганізації – три місяці з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Наказ №300 підписав В.о. Голови Державної фіскальної служби України М.В.Продан.

 

Митна інформація для власників транспортних засобів

Черкаська митниця ДФС доводить зміст листів Міністерства закордонних справ України від 26.04.2018 №51/14-5491/1-1289 та Державної фіскальної служби України від 18.05.2018 №14914/7/99-99-18-01-03-17 щодо пропуску через митний кордон транспортних засобів (goo.gl/bPw1rJ) та інформує про правила розмитнення авто, які діють з 23 травня (goo.gl/1TjAtq)

Особливості митного оформлення транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України

На сьогодні митне оформлення транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України (у тому числі й автомобілів з литовською реєстрацією) здійснюється відповідно до норм Митного кодексу України. Цим документом визначено порядок та умови переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України (у тому числі тих, що ввозяться тимчасово чи з метою транзиту), їх митного контролю та митного оформлення.

При тимчасовому ввезенні товарів і транспортних засобів застосовується також Конвенція про тимчасове ввезення (Стамбул, 1990 рік), до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України від 24 березня 2004 року № 1661-ІV і яка набула чинності з 22 вересня 2004 року.

І посадові особи митниць ДФС, і громадяни мають дотримуватися вимог українського законодавства з питань державної митної справи.

Державна фіскальна служба України зауважує, що наразі Міністерством закордонних справ України не запроваджено нових правил ввезення в Україну автомобілів з литовською реєстрацією.

Інформація, яка була викладена в листі МЗС «Щодо контролю за ввезенням в Україну автомобілів з литовською реєстрацією», лише стимулює до правильного застосування законодавства, упереджує громадян від порушення законодавства, адже статтею 68 Конституції України встановлено обов’язок кожного неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Також варто враховувати наступне:

1) статтею 1 Конвенції та пунктом 35 статті 4 Кодексу встановлено, що поняття «особа» означає як юридичну, так і фізичну особу;

2) відповідно до статті 4 Кодексу:

декларант – особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування;

уповноважена особа (представник) – особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов’язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.

Загальні поняття про декларанта надані статтею 265 Митного кодексу України, якою, у тому числі, встановлено, що:

декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

декларування товарів, що належать громадянам, може здійснюватися цими громадянами або іншими громадянами, уповноваженими на це власниками зазначених товарів нотаріально посвідченими дорученнями.

3) обов’язки декларанта (уповноваженої ним особи) щодо декларування товарів, а також повноваження органів доходів і зборів щодо здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення чітко визначені Митним кодексом України.

При цьому статтею 257 «Процедура декларування» цього Кодексу визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно зі статтею 369 Кодексу особисті речі, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, підлягають декларуванню шляхом учинення дій, усно або, за бажанням власника чи на вимогу ДФС, письмово.

 

Унормовано порядок митного оформлення транспортних засобів і контролю за відповідністю екологічним нормам

 23 травня 2018 року набрав чинності Закон України від 27 лютого 2018 року №2301-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів»: goo.gl/eW3vrH. Він  спрямований на вдосконалення порядку ввезення на митну територію України з метою вільного обігу транспортних засобів.

Згідно з новою редакцією статті 2 закону слова «пропуск на митну територію України» замінено словами «митне оформлення». Таким чином, прийнятий закон не звільняє імпортерів від дотримання відповідності екологічного рівня «ЄВРО-5» щодо автомобілів, а унормовує порядок митного оформлення транспортних засобів і контролю за відповідністю їх екологічним нормам.

Водночас законом врегульовано проблему ввезення на митну територію України та здійснення державної реєстрації автомобілів швидкої медичної допомоги, наданих українським лікарням іншими державами в якості гуманітарної допомоги, які не відповідають екологічному рівню «ЄВРО-5».

За попередньою редакцією закону від дотримання екологічних вимог звільнялись лише транспортні засоби, які ввозились на митну територію України тимчасово, з метою транзиту та при переселенні громадян на постійне місце проживання до України. Тепер перелік транспортних засобів, на які не поширюються вимоги закону, доповнено автомобілями швидкої медичної допомоги та транспортними засобами спеціального призначення – пересувними медичними клініками, визнаними гуманітарною допомогою згідно із Законом України «Про гуманітарну допомогу», що дозволить вирішити питання транспортного забезпечення центрів екстреної медичної допомоги.

До внесення змін статтею 2 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» було встановлено, що пропуск на митну територію України з метою вільного обігу транспортних засобів нових і таких, що були в користуванні, здійснюється за умови їх відповідності екологічним нормам.

Документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб. Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (стаття 3 Закону - goo.gl/mruPCA).

Інформація про результати роботи відділу внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Черкаській області за 4 місяці

За січень – квітень відділом проведено 275 профілактичних заходів з упередження вчинення посадовими особами ДФС області та митниці корупційних правопорушень.

Розглянуто 18 звернень юридичних і фізичних осіб на можливі неправомірні дії посадових осіб ДФС області та проведено 30 службових перевірок. Як результат, двом посадовим особам винесено офіційні застереження, одній – догана, а по семи – матеріали направлені органам прокуратури  для надання правових висновків діям працівників та прийняття відповідних рішень.

За результатами розгляду матеріалів перевірок відділу внутрішньої безпеки відкрито 6 кримінальних провадження, з яких 4 – відносно співробітників ДФС у Черкаській області щодо вчинення ними кримінальних проступків, одне – за фактом вимагання службовою особою юридичної особи приватного права неправомірної вигоди від працівника головного управління ДФС у Черкаській області та одне за фактом погроз працівникові ДФС суб’єктом приватного права, триває досудове слідство.

З метою недопущення проникнення до органів ДФС осіб, які раніше були засуджені за скоєння корисливих злочинів, притягнуті до адміністративної відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, осіб, які підтримують зв’язки із злочинними угрупованнями або не відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам, проведено перевірки 41 кандидата на посади в органи  ДФС  області.

Задля забезпечення безпеки діяльності працівників структурних підрозділів ДФС в області проведено 7 перевірок пропускного режиму та 11 навчальних заходів по охороні службових приміщень.

Робота з упередження і виявлення кримінальних та адміністративних корупційних правопорушень в органах ДФС області та митниці продовжується.

 

Смілянська ОДПІ нагадує платникам податків, що у разі відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу відповідну заяву.

Проте, звертаємо увагу, що реєстрацію платника єдиного податку може бути анульовано  контролюючим органом шляхом виключення з Реєстру  не тільки при поданні платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України чи припиненні юридичної особи (крім перетворення) згідно із законом, а також, зокрема, у випадках, визначених пп.298.2.3 п.298.2 ст.298 Податкового кодексу України, тобто, у разі порушення умов перебування на спрощеній системі, а це: перевищення обсягу доходу, застосування недозволеного способу розрахунків, здійснення недозволених видів діяльності або видів діяльності, не зазначених у Реєстрі, наявність податкового боргу.

Отже, для того, щоб підприємства і організації не були примусово виключені з Реєстру платників єдиного податку, необхідно дотримуватись умов перебування на спрощеній системі оподаткування.

Смілянська ОДПІ

Пальне для власного споживання

Насамперед необхідно встановити, чи є суб’єкт господарювання платником акцизного податку з реалізації пального, тобто чи здійснює він крім використання пального для власного споживання інші операції з реалізації пального. Якщо так, то такий суб’єкт має бути зареєстрований як платник цього податку і зобов’язаний складати акцизні накладні на всі операції з реалізації пального та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі — ЄРАН).

Зверніть увагу, що в абзаці другому п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу використання пального для власного споживання виокремлено серед переліку різноманітних операцій з пальним, при здійсненні яких складання акцизних накладних є обов’язковим.

Таку норму передбачено в Податковому кодексі з метою визначення об’єкта оподаткування акцизним податком, оскільки відповідно до пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу він визначається як операції з реалізації обсягів пального, що перевищують обсяги отриманого пального, з якого сплачено акцизний податок (отриманого від інших платників, імпортованого, виробленого на митній території України).

Зазначені в акцизних накладних обсяги пального, використаного для власного споживання, є одним із показників, які зменшують ліміт обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні (формулу розрахунку такого обсягу зазначено в п. 232.3 ст. 232 Податкового кодексу).

Нагадаємо, що в акцизних накладних на обсяги пального, використаного для власних потреб (відповідно до пунктів 4, 6 розділу ІІ Порядку № 218), зазначаються:

  • тип причини «3 — пальне відвантажено з метою власного споживання»;
  • у рядку «Особа — отримувач пального» — «Неплатник»;
  • у рядку «юридична особа — код за ЄДРПОУ отримувача пального; фізична особа — реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» — умовний код «1000000000».

Пунктом 231.1 ст. 231 Податкового кодексу передбачено обов’язковість складання акцизних накладних та їх реєстрації в ЄРАН тільки платниками акцизного податку з реалізації пального. Тобто особа, яка здійснює операції з реалізації пального або планує їх здійснення, зобов’язана зареєструватись як платник акцизного податку з реалізації пального (подати до контролюючого органу відповідну заяву не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення такої реалізації згідно з абзацом другим пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу). Інформація про осіб, зареєстрованих такими платниками, міститься в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, який ведеться ДФС України. Включення та виключення осіб до/із зазначеного Реєстру, внесення змін до нього здійснюються засобами системи електронного адміністрування реалізації пального та контролюючими органами за основним місцем обліку особи як платника податків.

Отже, у разі коли пальне використовується суб’єктом господарювання для власного споживання, акцизні накладні на таке пальне:

• складаються, якщо він зареєстрований як платник акцизного податку з реалізації пального. Таким суб’єктом складаються акцизні накладні на всі операції з реалізації пального, які він здійснює, та на обсяги пального, використаного для власних потреб; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, установлених ст. 229 Податкового кодексу; втраченого, зіпсованого, знищеного пального;

• не складаються, якщо такий суб’єкт не є платником акцизного податку з реалізації пального та використовує отримане пальне виключно для власних потреб.

Слід звернути увагу, що у разі якщо платник акцизного податку з реалізації пального припиняє діяльність з його реалізації, він може подати реєстраційну заяву про анулювання реєстрації. На підставі цієї заяви здійснюється виключення такого платника з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (п. 13 розділу ІІ Порядку № 113).

 

Смілянська ОДПІ

Чи передбачена відповідальність ФОП ЄП за несплату ЄВ?

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є, зокрема, ФОП ЄП.

Пунктом 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464 передбачено, що базою нарахування ЄВ для ФОП ЄП є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

ЄВ для зазначених платників встановлюється у розмірі 22 відсотка.

ФОП ЄП сплачують ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).

Згідно з абзацом другим п.п. 2 п. 6 розд. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція № 449), ФОП ЄП можуть сплачувати ЄВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми ЄВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

Враховуючи зазначене, граничний термін сплати ЄВ для ФОП ЄП – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 11 розд. ІV Інструкції № 449).

Підпунктом 2 п. 2 розд. VІІ Інструкції № 449 визначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, накладається штраф у розмірі 20 відс. своєчасно не сплачених сум.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої Законом № 2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (частини десята та тринадцята ст. 25 Закону № 2464).

Згідно з ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями:

1. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Смілянська ОДПІ

З незаконного обігу вилучено фальсифіковані алкогольні напої на 88 тис.грн.

 В ході проведення операції «Акциз-2018» працівники податкової міліції Черкаської області на території автомобільного кооперативу міста встановили факт зберігання фальсифікованих алкогольних напоїв мешканцем м. Черкаси.

В результаті огляду гаражного приміщення, що використовувався у незаконній діяльності, виявлено та вилучено пластикові пляшки об’ємом 5 літрів кожна в кількості 110 штук, повністю заповнені безбарвною рідиною невідомого походження з характерним запахом спирту. Загальна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей становить 88 тисяч гривень. Проводяться подальші перевірочні заходи для прийняття рішення відповідно до чинного законодавства.

Загалом, за результатами проведених працівниками податкової міліції Черкаської області заходів у ході проведення операції «Акциз-2018», з початку року з тіньового обігу вилучено підакцизних товарів (лікеро-горілчаних та тютюнових виробів) на суму 2,2 млн. грн., викрито і припинено діяльність 2-ох підпільних цехів з масового виробництва тютюнових виробів та небезпечного для життя фальсифікованого алкоголю.

Нагадуємо, що працівниками податкової міліції проводяться постійні заходи щодо відпрацювання ринку обігу підакцизної продукції (спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, паливно – мастильних матеріалів). Просимо усіх небайдужих громадян інформувати про відомі їм факти незаконного виготовлення та/або реалізації вказаних товарів за телефон чергової частини Головного управління ДФС у Черкаській області - (0472) 33-91-95.

 

Довідник ознак фізосіб, що відображаються у формі № 1-ДФ оновиться новими ознаками: проект змін

Проект наказу Мінфіну України «Про затвердження Змін до додатка до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» оприлюднено на сайті Мінфіну України.

Проект акта розроблений Мінфіном з метою приведення переліку ознак доходів фізичних осіб, визначених додатком до Порядку, у відповідність із прийнятими законодавчими змінами до Податкового кодексу України.

Проектом наказу вносяться зміни до додатка до Порядку, а саме:

- у розділі 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб» чинні назви ознак доходів приводяться у відповідність із нормами Кодексу, а Довідник доповнюється новими ознаками доходів;

- у розділі 2 «Довідник ознак податкових соціальних пільг» чинна назва податкової соціальної пільги приводиться у відповідність із нормами Кодексу.

При цьому проектом наказу не змінюється чинний Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Планується, що наказ набере чинності з 01.10.2018 р.

Проект наказу Мінфіну України «Про затвердження Змін до додатка до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку»: http://www.visnuk.com.ua/uploads/assets/files/2017/doc/nakaz_pro_zminy_oznak_dohodiv.doc

Смілянська ОДПІ

Підприємцям – про особливості проведення розрахункових операцій у 2018 році

Актуальний відео огляд начальника відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями  управління аудиту головного управління ДФС у Черкаській області Владислава Білоуса, у зв’язку з численними запитаннями платників та з початком «гарячого» сезону для продавців товарів і надання послуг у місцях масового відпочинку громадян.

Про що можна дізнатися/згадати, переглянувши відео:

1) від 20 грудня 2017 року платники єдиного податку зобов’язані проводити розрахунки за готівку при продажу пива у пляшках і бляшанках через зареєстрований належним чином реєстратор розрахункових операцій. Саме наявність РРО, а не КОРО – умова отримання ліцензії для торгівлі пивом;

2)  від 6 квітня 2018 року код УКТ ЗЕД – обов’язковий реквізит фіскального чеку. Відповідальність за відсутність у чеку обов’язкового реквізиту – 85 гривень;

3) від 8 травня 2017 року підприємці – платники єдиного податку 1-3 груп, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту зобов’язані (не залежно від обсягу доходу) застосовувати реєстратори розрахункових операцій;

4) фізичні особи — підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн. грн. зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій;

5) від 5 січня 2018 року чинна Постанова Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148, якою були внесені зміни до порядку ведення касових операцій у національній валюті в Україні та від 20 грудня 2017 року діє постанова Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2017  №984, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 р. № 1336

Деталі – у відео: goo.gl/4PpTzP Презентацію, тези та роздаткові матеріали можна завантажити за посиланням: goo.gl/T2K2QY

Додаткові запитання можна ставити у коментарях до відео або за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Підписатися на канал «Допомога платнику» і отримувати сповіщення про новини: goo.gl/XhMYTc

 

Про реорганізацію Смілянської ОДПІ

21 травня 2018 року до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб,  фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) було внесено запис про реорганізацію Смілянської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 39620821), шляхом приєднання, як структурного підрозділу до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області.

Реорганізація відбувається на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби», згідно з наказом Державної фіскальної служби України від 10.05.2018 № 300 «Про реорганізацію територіальних органів ДФС у Черкаській області».

Головою комісії з реорганізації Смілянської ОДПІ Головного управління  ДФС у Черкаській області  призначено Мовчана А.А.

Відповідно до даних ЄДР, термін, до якого повинні подати свої вимоги кредитори  - 21 липня 2018 року.

Поштова адреса: 20702, м. Сміла, вул. Незалежності, 76

Тел./факс (04733) 4-25-65.

Смілянська ОДПІ

Підприємцям – про реєстрацію платником ПДВ: обов’язковість реєстрації та  визначення обсягу оподатковуваних операцій для цілей реєстрації

Головне управління ДФС у Черкаській області у зв’язку з численними запитаннями з даного приводу в рамках правопросвітницького проекту «Я маю право!» наводить роз’яснення щодо реєстрації фізичної особи – підприємця як платника ПДВ.

Так, відповідно до п.181.1 ст.181 Податкового кодексу України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку на додану вартість у ДФС за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст.183 Кодексом, крім платників єдиного податку першої – третьої групи.

При цьому до загального обсягу оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню ПДВ за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені від оподаткування ПДВ. Не враховується обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Тобто, при визначенні загального обсягу постачання товарів, в т.ч підакцизних для обов’язкової реєстрації платником ПДВ, акцизний податок на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами не враховується.

Нагадуємо, у разі якщо особа (у тому числі ФОП, крім платників єдиного податку) здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають оподаткуванню ПДВ згідно з розділом V Податкового кодексу України, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 000 000 гривень, вона повинна подати до ДФС за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.

У разі обов’язкової реєстрації  особи як платника ПДВ реєстраційну заяву слід подати до ДФС не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій у 1 000 000 гривень (п. 183.2 ст. 183 ПКУ).

Варто пам’ятати, якщо особа (у тому числі ФОП), що підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ не подала до ДФС реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку (пункт 183.10 статті 183 розділу V ПКУ).

Готується коментар для підприємців «Продаж пива – з застосуванням РРО». Надалі за темою «Права платників» вийде підбірка питань – відповідей «ФОП про справляння ПДВ» та роз’яснення і коментарі про особливості оподаткування прощеного банківського кредиту, доходів репетиторів та людей творчих професій.

 

 

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 5 з 140