joomla template

Меню користувача

Інформує Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області

Відповідно до Закону України «Про кооперацію» кооператив - це юридична особа, створена фізичними І (або) юридичними особами, які добровільно об’єдналися на основі членства для ведення спільної господарської чи іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на основі самоврядування.

Будинок, споруджений або придбаний житлово-будівельним (житловим) кооперативом, перебуває у власності такого кооперативу.

У разі викупу квартири член кооперативу стає повноправним її власником (стаття 384 Цивільного кодексу України).

Але право власності фізичної особи на нерухоме майно - кооперативну квартиру, підлягає обов’язковій державній реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно і виникає з моменту такої реєстрації.

На сьогоднішній день процедура державної реєстрації речових прав на нерухоме майно врегульована Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) від 01.07.2004 № 1952-ІУ та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету' Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі - Порядок).

Пункт 80 зазначеного Порядку визначає особливості державної реєстрації права власності на квартиру, розміщену в об'єкті нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося у результаті діяльності кооперативу.

Для проведення державної реєстрації права власності на кооперативну квартиру державному реєстратору потрібно подати лише два документа:

- довідку кооперативу про членство особи в кооперативі та внесення таким членом кооперативу пайового внеску в повному обсязі;

- технічний паспорт на окреме індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо).

У разі коли державна реєстрація права власності здійснюється на окреме Індивідуально визначене нерухоме майно (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо), розміщене в об’єкті нерухомого майна, будівництво якого завершено та який прийнято в експлуатацію після 01.01.2013, також обов’язково зазначаються у відповідній заяві відомості про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, та подаються завірені відповідним кооперативом копії:

- документа, шо підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси (крім випадків державної реєстрації права власності на реконструйований об’єкт нерухомого майна);

- документа, шо посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна до його реконструкції, - у разі державної реєстрації права власності на реконструйований об’єкт нерухомого майна (крім випадків, коли право власності на такий об’єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав або коли законодавством не передбачено оформлення та видачу документа на такий об’єкт нерухомого майна).

У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, обов’язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.

Таким чином, для того, щоб зареєструвати своє право власності на квартиру у кооперативному будинку особа повинна вчинити наступні дії:

- звернутися до голови кооперативу, в якому розташована його квартира із заявою про видачу довідки, в якій обов’язково повинно бути зазначено дві обставини: членство у цьому кооперативі та повна виплата членом кооперативу вартості свого паю;

- звернутися до органів технічної інвентаризації (це може бути, як відповідне комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації», так І будь-яка особа, яка має відповідне свідоцтво) із замовленням на проведення технічної інвентаризації квартири та виготовлення відповідного технічного паспорту;

- одержану довідку та технічний паспорт на квартиру разом зі своїм паспортом або іншим документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, передбаченим Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» подати до суб’єкта державної реєстрації прав або нотаріуса;

- сплатити адміністративний збір за проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно (крім осіб, які згідно п. 8 ст. 34 Закону звільняються від сплати адміністративного збору);

- через певний час (в залежності від вибору термінів проведення реєстрації) отримати витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Такий витяг і буде документом, який підтверджуватиме право власності особи на її квартиру у кооперативному будинку. Відтепер нерухомість може бути відчужена на підставі цивільно-правового договору (купівлі-продажу, міни, дарування, довічного утримання), передана в іпотеку тощо.

Частиною 2 статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначено підстави для відмови у державній реєстрації фізичної особи - підприємця. Такими підставами є:

1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;

3) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

4) наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;

5) наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як фізична особа - підприємець.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів. 

Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб’єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.

У разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.

Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Процедуру проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації визначено Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, який затверджений наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 №359/5.

Державна реєстрація може проводитись за заявою заявника шляхом звернення до фронт - офісів, що забезпечують прийняття та видачу відповідно до цього Порядку документів під час державної реєстрації.

Наказом Міністерства юстиції України від 17.06.2016 №1717/5 запроваджено пілотний проект в частині забезпечення прийняття та видачі документів під час державної реєстрації громадських формувань відповідно до Порядку №359/5 місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги як фронт-офісами.

З метою забезпечення доступності, а також підвищення якості надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації громадських формувань прийняття та видача документів під час державної реєстрації громадських формувань поряд з Головним територіальним управлінням юстиції у Черкаській області здійснюється місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Інформацію про місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги із зазначенням їх місцезнаходження можна знайти за посиланням: http://uprav.ck.minjust.gov.ua/docs/19-07-16.pdf; http://cherkasy.legalaid.gov.ua/ua/. 

Створення родини в Україні між громадянином України та громадянином іншої держави - це максимально просто. Для цього необхідно подати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану заяву на реєстрацію шлюбу, пред’явити паспорт громадянина України, а іноземцю - паспортний документ, посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність його перебування на території України. Слід зазначити, що разом з оригіналами документів складених іноземною мовою, обов’язково подаються їх переклади на українську мову, засвідчені нотаріально. Особи, які раніше перебували в шлюбі, можуть зареєструвати повторний шлюб за умови пред’явлення документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу не дійсним. Документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави та видані її компетентним органом, повинні бути відповідним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Все більшої популярності в Україні набуває універсальна, комфортна послуга «Шлюб за добу», якою користуються не тільки українці, а й іноземці.

Звергаємо увагу, що кожен охочий зареєструвати шлюб у скорочені терміни, в обраному заявниками місцем звертається до організатора державної реєстрації шлюбу, маючи при собі необхідні документи, укладає відповідну угоду та приходить на власне весілля.

На Черкащині послуга «Шлюб за добу» надається в Черкасах, Умані, Каневі, Смілі, а також в с. Білозір’ї Черкаського району. Інформацію про організаторів державної реєстрації шлюбу та вартість їх послуг розміщено на веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Черкаській області: http://uprav.ck.minjust.gov.ua/ .

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 2 з 58