joomla template

Меню користувача

Інформує Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області

Міністерство юстиції та Державна судова адміністрація підписали меморандум про співробітництво, який передбачає, що до 15 листопада цього року запрацює автоматизований обмін інформацією між Єдиним державним реєстром судових рішень та Єдиним державний реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Державним реєстром обтяжень рухомого майна, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно. Цей меморандум підписали заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Олена Сукманова та заступник Голови Державної судової адміністрації Сергій Чорнуцький.

«Автоматичний обмін даними між реєстрами зарекомендував себе як ефективний інструмент недопущення реєстратором свідомих чи несвідомих помилок під час вчинення реєстраційних дій. Тому ми продовжуємо роботу в цьому напрямку і я дуже сподіваюся, що з 15 листопада такий автообмін запрацює між реєстрами Мін’юсту та Єдиним державним реєстром судових рішень», - сказала Олена Сукманова.

За її словами, здійснення реєстраційних дій на основі підробленого судового рішення є доволі поширеним явищем, хоча реєстратори зобов’язані перевіряти відповідність судового рішення, на основі якого вони збираються вчинити реєстрацію, з судовим реєстром.

«Після запровадження автообміну при здійсненні реєстраційної дії, по-перше, текст судового рішення буде підтягуватися у реєстр автоматично, по-друге, він буде автоматично зберігатися у відповідному розділі, по-третє, це буде документ з офіційного джерела. Тому реєстратор вже не зможе сказати, що рішення суду кудись зникло, чи воно було якимось іншим», - зазначила Олена Сукманова.

Олена Сукманова нагадала, що майже рік тому Мін’юст запустив такий же автообмін з Держгеокадастром. За її словами, це зняло проблему подвійної реєстрації договорів оренди землі. «Якщо у 2017 році більшість скарг до Антирейдерської комісії Мін’юсту стосувалися саме подвійної реєстрації договорів оренди, то у 2018 році після введення автообміну Комісія не отримала жодної скарги з цього приводу, оскільки реєстратори вже фізично не можуть повторно зареєструвати вже зареєстровану земельну ділянку», - зазначила заступник Міністра юстиції.

15 серпня 2018 року набрали чинності зміни до Закону України «Про фермерське господарство» (далі - Закон).

Так, Закон тепер передбачає, що фермерське господарство діє на основі установчого документа (для юридичної особи - статуту, для господарства без статусу юридичної особи - договору (декларації) про створення фермерського господарства).

Закон доповнено статтею 8і щодо створення та діяльності сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної особи, якою визначено наступне.

Сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Договір про створення сімейного фермерського господарства укладається фізичною особою спільно з членами її сім'ї в письмовій формі І підлягає нотаріальному посвідченню за місцем розташування майна та земельних ділянок фермерського господарства.

Декларація про створення сімейного фермерського господарства (у разі одноосібного ведення такого господарства) складається фізичною особою самостійно в письмовій формі.

Головою сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи є член сім'ї, визначений договором (декларацією) про створення сімейного фермерського господарства, який реєструється як фізична особа - підприємець.

Після укладання (складання) договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства голова сімейного фермерського господарства має зареєструватися як фізична особа - підприємець або зареєструвати зміни до відомостей про фізичну особу - підприємця в порядку, встановленому законом.

Від імені сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи має право виступати голова цього господарства або уповноважений ним у встановленому цивільним законодавством порядку один із членів господарства.

Умови договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства визначають:

а) найменування, місцезнаходження (адресу) господарства, мету та види його діяльності;

б) порядок прийняття рішень та координації спільної діяльності членів господарства;

в) правовий режим спільного майна членів господарства;

г) порядок покриття витрат та розподілу результатів (прибутку або збитків) діяльності господарства між його членами;

ґ) порядок вступу до господарства та виходу з нього;

д) трудові відносини членів господарства;

е) прізвище, Ім’я та по батькові членів господарства, ступінь їх родинного зв'язку, паспортні дані та реєстраційні номери облікових карток платників податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, реєстраційні номери облікових карток платників податків не зазначаються);

є) інші положення, що не суперечать чинному законодавству.

Типова форма договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики.

У зв’язку із зазначеними змінами тепер у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон про реєстрацію) передбачено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повинні міститися також відомості щодо створення фізичною особою - підприємцем сімейного фермерського господарства.

У статті 15 Закону про реєстрацію, яка встановлює вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації закріплено, що договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству.

Крім того, статтю 18 Закону про реєстрацію доповнено наступними нормами:

для державної реєстрації фізичної особи підприємцем подається договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства - у разі

державної реєстрації фізичної особи, яка самостійно або з членами сім'ї створює сімейне фермерське господарство відповідно до Закону України «Про фермерське господарство»;

для державної реєстрації змін до відомостей про фІзичну-особу підприємця подається договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства - у разі створення фізичною особою - підприємцем сімейного фермерського господарства відповідно до Закону України «Про фермерське господарство»; договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства у новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в договорі (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Перелік підстав для відмови у державній реєстрації доповнено наступною: подані документи суперечать вимогам законів України (пункт 6 частини другої статті 28 Закону про реєстрацію).

Відповідно до ст.37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та ст.34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі - Закони), рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації можуть бути оскаржені
до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області утворена постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, яка розглядає скарги у межах Черкаської області (скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001):

-  на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора;

-  на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації.

Розгляд скарг здійснюється за заявою особи, яка вважає, що її права порушено,
що подається виключно у письмовій формі та повинна містити обов’язкові відомості, передбачені Законами та Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128.

Така скарга у день її надходження реєструється суб’єктом розгляду скарги відповідно

до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах.

Повідомляємо, що розгляд скарг здійснюється у строки, встановлені Законом України «Про звернення громадян» з урахуванням особливостей, передбачених Законами,
які обраховуються з моменту реєстрації її суб’єктом розгляду скарги, при цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.

Відповідно до частини 5 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та частини 5 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», скарга обов’язково має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується (у сфері реєстрації нерухомості);

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.

До скарги додаються засвідчені копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника (за наявності), а також, якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

У разі недотримання вимог щодо оформлення скарг у розгляді таких скарг по суті буде відмовлено.

Понеділок, 01 жовтня 2018, 11:16

«Відмова у державній реєстрації»

indexЧастиною 1 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) визначено підстави для відмови у державній реєстрації:

1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;

3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;

3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов’язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки;

4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;

6) документи суперечать статуту громадського формування;

7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;

9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов’язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

раніше строку, встановленого цим Законом;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;

в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;

щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;

12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.

Відповідно до ч.1 ст.34 Закону рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, тому скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.

Діяльність Комісії здійснюється виключно на безоплатній основі, що є відмінним від оскарження в судовому порядку, де необхідно сплачувати судовий збір.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 5 з 65