joomla template

Меню користувача

Інформує Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області

Для розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації при Міністерстві юстиції України та його територіальних органах утворені постійно діючі комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - комісії). Положення та склад комісій затверджуються Міністерством юстиції України або відповідним територіальним органом.

Розгляд скарг здійснюється комісією протягом 30 календарних днів, за необхідності перевірки  діяльності державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, а також залучення скаржника чи інших осіб строк розгляду може бути продовжено до 45 календарних днів, про що повідомляється скаржник.

За результатом розгляду скарги суб’єкт розгляду скарги на підставі висновків комісії приймає мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» у формі наказу.

Розгляд скарг відбувається виключно за письмовою заявою особи, яка вважає, що її права порушено. Скарга повинна відповідати таким вимогам:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником скаржника;

2) реквізити рішення державного реєстратора, що оскаржується (у сфері реєстрації нерухомості);

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність або відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;

6) підпис скаржника  або його представника із зазначенням дати складання скарги.

До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

Міністерство юстиції України розглядає скарги:

1) на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

2) на проведені державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);

3) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:

1) на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію);

2) на дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації.

Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

 

Для забезпечення захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств та оперативного реагування на випадки силового захоплення земельних ділянок та об’єктів аграрної інфраструктури, інші прояви аграрного «рейдерства» при Черкаській обласній державній адміністрації діє регіональна робоча група з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств.

До складу регіональної робочої групи входять представники Черкаської обласної державної адміністрації, Черкаської обласної ради, Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, Головного управління Національної поліції в Черкаській області, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, Регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області, а також представники громадськості та агропідприємств Черкаської області.

Засідання регіональної робочої групи проводяться кожну другу та четверту середу місяця об 11 год. 00 хв., а у разі необхідності негайного реагування на ситуацію – невідкладно.

Головним територіальним управлінням юстиції у Черкаській області організовано роботу «гарячої лінії» для прийому звернень за телефоном 33-00-27. Також можна звернутись за адресою: м. Черкаси, бульв. Шевченка, 185, каб. № 244.

З метою надання якісної правової консультації  діють мобільні точки доступу до надання безоплатної правової допомоги у Черкаській області. До їх складу входять представники ГТУЮ, Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Черкаській області та нотаріуси. Виїзди здійснюються у населені пункти Черкаської області згідно графіку, з яким можна ознайомитись за посиланням: http://uprav.ck.minjust.gov.ua/hrafik/.

Особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості порушено, може оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України, його територіального органу або до суду. Для розгляду скарг створена постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області. Дана комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, подається протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Днем подання скарги вважається день її фактичного отримання Міністерством юстиції України або його територіальним органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв'язку від скаржника поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.

У разі якщо останній день строку для подання скарг, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Термін розгляду скарги становить 30 календарних днів( у деяких випадках може бути продовжений до 45 днів).

Скаргу можна подати до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.

За консультацією звертайтеся за телефоном (0472) 33-00-27.

Оскаржити неправомірно проведену реєстрацію можна до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерстві юстиції України за адресою: вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001.

З метою забезпечення єдиної практики застосування законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в частині подання документів для державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю в електронній формі інформуємо.

09 липня 2019 року технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - державним підприємством «Національні інформаційні системи» реалізовано через портал електронних сервісів (Онлайн будинок юстиції) сервіс з державної реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю, що діє на підставі модельного статуту, а також перехід юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон про реєстрацію), зокрема, у разі подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи заявником є засновник або уповноважена ними особа.

Згідно зі ст. 14 Закону про реєстрацію документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.  Документи в електронній формі подаються заявником через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України  в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженому наказом Міністерства юстиції України  від 09.02.2016 року №359/5, зареєстрованому в Міністерства юстиції України  09.02.2016 року за № 200/28330 (далі – Порядок).

При цьому, заява про державну реєстрацію підписується заявником, а документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством ( ст. 15 Закону про реєстрацію).

Особливості проведення державної реєстрації за заявами в електронній формі врегульовано розділом IV Порядку.

Відповідно до п.1 розділу IV Порядку заява в електронній формі формується за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру на порталі електронних сервісів.

Згідно з п.2  розділу  IV Порядку заява формується заявником в електронній формі з обов’язковим дорученням до неї оригіналів електронних документів для державної реєстрації.

Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі мають відповідати вимогам, встановленим ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа може використовуватись електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Звертаємо увагу, що портал електронних сервісів забезпечує зокрема, подання документів в електронній формі для державної реєстрації та накладення на відповідну заяву про  державну реєстрацію кваліфікованого електронного підпису однією особою.

Ч. 1 ст. 7 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» встановлено, що оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Одним із документів, що подається для державної реєстрації юридичної особи, є рішення засновників про створення юридичної особи (п. 21 ч. 1 ст. 17 Закону про реєстрацію).

При цьому, якщо суб’єкт господарювання створюється та діє на підставі модельного статуту, в рішенні про його створення, яке підписується усіма засновниками, зазначаються відомості про його найменування, мету і предмет господарської діяльності, а також інформація про провадження діяльності на основі модельного статуту (ч. 5 ст. 56 Господарського кодексу України).

Крім того, загальні збори учасників товариства проводяться в порядку, встановленому ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та статутом товариства.

Згідно із ч. 4 ст. 33 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» на загальних зборах учасників, що проводяться відповідно до частини третьої цієї статті, ведеться протокол, у якому фіксуються перебіг загальних зборів учасників та прийняті рішення. Протокол підписує голова загальних зборів учасників або інша уповноважена зборами особа. Кожен учасник товариства, який взяв участь у загальних зборах учасників, може підписати протокол.

Варто зазначити, що програмне забезпечення Єдиного державного реєстру забезпечує, зокрема, ідентифікацію заявників, які подають документи для державної реєстрації в електронній формі, з використанням кваліфікованого електронного підпису таких заявників, що реалізується у тому числі шляхом забезпечення можливості накладення засновниками (учасниками) товариства з обмеженою відповідальністю кваліфікованого електронного підпису на відповідне рішення.

Державний реєстратор виконує свої повноваження відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону про реєстрацію за допомогою порталу електронних сервісів для здійснення, у тому числі, таких заходів:

- перевіряє інформацію про кваліфікований електронний підпис заявника на заяві про державну реєстрацію;

- перевіряє інформацію про кваліфіковані електронні підписи засновників (учасників) товариства з обмеженою відповідальністю на рішенні засновників / уповноваженого органу управління зазначеного товариства.

Отже, накладення відповідної кількості кваліфікованих електронних підписів на рішення засновників (учасників) / уповноваженого органу управління юридичної особи та одного кваліфікованого електронного підпису заявника на заяві про державну реєстрацію є достатнім для підтвердження наміру засновників (учасників) товариства з обмеженою відповідальністю на створення товариства, що  діє на підставі модельного статуту; переходу товариства на діяльність на підставі модельного статуту.

Крім того зазначаємо, шо відповідно до п. 7 розділу І Порядку результати надання адміністративних послуг з державної реєстрації, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру розміщуються на порталі електронних сервісів для доступу до них заявника шляхом їх пошуку за кодом доступу з метою перегляду, копіювання та друку.

 

 

Начальник                                                                                        О.О. Свіренюк

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 1 з 79